KevinTobias99 Skrevet Mai 3, 2017 Share Skrevet Mai 3, 2017 Hallo! Jeg har da kjøpt meg en 316, noe som er no jæævlig slapt for meg..:I jeg har kommet over en komplett motor med el-nett og gir av en kompis som er hel & ikke gått noe særlig mer enn 215.000. Det er en 320 motor. Det jeg lurer på er hva jeg må gjøre for å få dette til å fungere? Noen som kan lage en liste over ting jeg må bytte osv for at dette skal gå? mvh Kevin Tobias Sivertsen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Melanki Skrevet Mai 4, 2017 Share Skrevet Mai 4, 2017 Hvilke motorer er det snakk om M50? M52? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet Mai 4, 2017 Share Skrevet Mai 4, 2017 Skal du godkjenne dette? Hvis du skal det så tror jeg ikke det er så lett siden 316,318 og 318is har levere totalvekt enn det 320 og oppover har fra fabrikk, hvis jeg ikke tar feil. Ligger en del sånne tråder fra tidligere om du bruker søkefunksjonen her på bimmers, kanskje du finner en del info der Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Viste Skrevet Mai 4, 2017 Share Skrevet Mai 4, 2017 Du må nok ha bærearmer med skivebremser bak. Diffen er lik. Har du litt nyere modell er girkassen og lik. Ventilerte bremser framme må du og ha. Fjærer til 6er framme trenger du og. Da går det nok bra. Hvis du selger din bil og kjøper en sprekere bil er nok det lettere. Og prisforskjellen er kanskje heller ikke stor etter at de nye delene er kjøpt inn. Har bilen din et godt karosseri kan det lønne seg å bygge om. Eirik. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedro Skrevet Mai 5, 2017 Share Skrevet Mai 5, 2017 Dette er mye arbeid! Som Eirik sier må du ha ett rustfritt karosseri som utgangspunkt og helst burde det vært stor motor, 2.8 eller 2.5 og coupe for at det skal lønne seg økonomisk. Jeg plundret veldig med girkasseposisjon og mellomaksel. Kassen må flyttes for å passe til 6eren. Du må også ha helt nytt girskjaltesystem eller være flink m sveising og tilpasning. Eksosen må også byttes til 6er eksos. Var jeg deg lot jeg være. Få heller tak i en 318 is motor i god stand og se om du får tak i ett Dbilas innsug og kam feks på E-bay. Da får du ikke mer vekt og slipper unna m motor og clutch i første omgang. Kjapt bytte firer ut og firer inn. Ca 156 hk m innsug og kam om ikke mere. Isens 140 er mer enn sprek nok sammenlignet m en tung og lat 2.0 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå