Gå til innhold

Kjøp av 2012 F11 525xdat m-sport

Share

Anbefalte innlegg

Hei dere :) 

Ramlet over en 525xdat som ligger til salgs på stadssalg. Bilen er importert fra Tyskland og har ikke 842 cold climate pakken. Er dette en stor bakdel eller? Hvilke utstyr må en F11 525 ha for at den senere skal være attraktiv i markedet? 

Denne bilen trenger ny støtfanger bak og en service, ellers er det litt lakk flikk. Høyeste bud er i skrivende stund 232000kr pluss dobbel årsavgift, reg avgift og 4900kr til Stadssalg. 

Hva mener folket en slik bil er verdt? 

IMG_0333.JPG.57a759a48e30b83400ac62939a75ee2c.JPG

http://stadssalg.no/no/20173-bmw-525d-xdrive

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten noen mening om prisen, så ser eg at lakken er generelt i veldig dårlig stand, med både dype riper og ser ut som den er blitt vasket med smågrus på en jevn basis.

Samt interiøret trenger en skikkelig dyprens.

Hvordan bilen har klart å bli så slitt i lakk, og skitten innvendig på bare 46000 km er ganske utrolig....

Bare mine 2 cent.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok enig med deg der. Lakken virker slitt, men noe av det kan jo poleres, innvendig rens  har jeg utstyr til og utføre, så det virker ikke avskrekkende :) 

ligger ikke så mye og sammenligne med, men ser noen ligger på rundt 400 000kr derfor frister den bilen :P 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kjøpe billig kan fort bli en dyr affære. Bare bytte av bakfanger kommer på 20 000 om et verksted skal gjøre jobben. Men er du kapabel til å gjøre slike ting selv, kan det bli en hyggeligere historie. Har du sett på bilen selv? Lakkskader kommer ikke godt frem på bilder, så jeg frykter den er verre i virkeligheten.

Interiøret ser ikke galt ut i det hele tatt, synes jeg. Den type stoff som er brukt trekker til seg møkk og ser raskt shabby ut, men er enkel å rengjøre med skumbasert tekstilrens.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sett bilen, kun bildene. Har familie i nærheten av bøler som kan stikke og se på bilen. Nå er bilen NAF testet, selv om dette i seg selv ikke er et kvalitetes stempel, men mer en idikasjon på hvordan tilstanden på bilen er. Du har rett i at en må være forsiktig med tanke på hva en burde by for en slik bil. En tepperensemaskin leies for 2-300kr og da vil en kunne rense hele interiøret.

Bytte av bakfangeren har jeg stipulert til 16000kr, da selve fangeren alene koster 9300kr fra KOED.

Stadssalg sa de forventet en pris på 340-360.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser ut til å selges på tvangssalg (årsavgift for 2016 og 2017 er ikke betalt, og banken er selger). Det forteller i så fall om en eier som ikke har orden i sakene, og øker bekymringen rundt alle småskader på bilens eksteriør. Finnes det andre skader vi ikke ser?

Jeg fikk taksert en liten skade på bakfanger i fjor til 18 000 kroner, det inkluderte prisen på ny bakfanger på 5000.

340-360 000 er neppe noe røverkjøp.

Høyre frontlykt har en solid ripe og muligens steinsprutskader (vanskelig å fastslå fra bildene). Kanskje må den byttes før EU-kontroll innen 09/2017, som for øvrig kan gi andre overraskelser. Ville forlangt kontroll før kjøp (bilen kan fremstilles for kontroll fra og med mai). Siden dette er en auksjon er det sikkert ikke mulig, men da må selger forvente å gi en solid rabatt. Kjøper tar en betydelig risiko.

Endret av Basse Lusk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer at dette er tvangssalg. Det meste de selger er for bank. 

De er rimelig flink til og fotografere bilene så ærlig som mulig, så det burde ikke være noe problem. Prisen jeg har hentet inn er via oppretter her i Tromsø, når jeg allerede viste prisen på fangeren var det enklere for han og gi pris på resten. Da dette sikkert er en standard jobb. 

340-360 er hva banken ønsker seg for bilen. Stadssalg vil uansett presentere det høyeste budet for oppdragsgiver uavhengig i om de er i nærheten av 340-360. Oppdragsgiver må da vurdere om de skal kjøre en runde til, eller godta budet. 

Det er fullt mulig og kjøpe prøveskilt også låne bilen for en igjennomgang, men dette blir for egen regning da det foreligger NAF test. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...