Gå til innhold

Mye styr å bytte rattstamme på E87?


Gabz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei! Har noe tull med E87'en min nå. Er en 2006 118D.

Får rattlås-lampe i dashbordet når jeg dytter i nøkkelen og bilen vil ikke starte. Rattet er ikke låst når dette skjer. Hører også noe skjer i rattstammen/låsen der. Prøver å vri litt på rattet, skjer ingenting. Skrur jeg av tenningen igjen og vrir rattet så låser det seg. Prøver å starte igjen, samme symptomer. Prøver jeg mange ganger så starter den dog til slutt. Har prøvd med begge nøklene, ingen forskjell på de.

Hørt at det er mye tull med elektronikken på disse stammene og at selve stammen må byttes. Er det mye jobb? Og er vel greit å kjøpe brukt? Brukt stamme fra Koed ligger på 1500 mens ny koster 6 løk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hender at den rattlås mekanismen går i stykker, men tror ikke du må bytte hele rattstammen. Trenger bare bytte selve rattlås mekanismen, men du burde jo få tatt en diagnose på den før du går helt i kjelleren. :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker faktisk. Jeg fikk opp det du snakker om på min også for en tid tilbake, men det gikk vekk når jeg tok ut nøkkel noen ganger. Da var jeg innom å fikk lest av feilkoder. Da fikk jeg beskjed om at rattlås mekanisken min begynte å bli dårlig. Det er en teller som du kan resette med riktig diagnose apparat på disse. Kan hende det hjelper å resett den telleren. Gjorde det på min å har ikke hatt den feil siden da. 

Men jeg mener at jeg fikk beskjed om at jeg ikke trengte bytte hele rattstammen på min, samme årsmodell som din. Tror det var på noen 3 serier det gjalt på. 

Endret av Øyvind L.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...