Gå til innhold

E60 høyere på den ene siden bak.

wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, har etter at jeg monterte H&R senkefjører lagt merke til at bilen er høyere på den ene siden bak enn den er på den andre siden. 

Jeg tenkte at fjørene kanskje var feilmontert, så jeg tok ut begge fjørbeina for å sammenlikne. Problemet er at de var nøyaktig like høye da jeg satt de ved siden av hverandre. For å være helt sikker, satt jeg det høyre fjørbeinet på venstre side, og omvendt. Da jeg slapp bilen ned på hjula, så jeg at venstre side var høyere enn høyre, akkurat slik det var før jeg byttet side på fjørbeina. 

I samme slengen så jeg over foringene på bakakselen. Foringene i de øvre stagene så og kjentes fine ut, men jeg la merke til at det var sprekker i iallefall en av de indre foringene på bærearmen. Kan dette resultere i høydeforskjell? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lufttrykket er likt, og jeg har sjekket bilen på flere underlag med varierende drivstoffmengde. Er det noen foringer som gir spesielt utslag på høyden? Det er snakk om 1cm-1,5cm forskjell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje travers og svingarmer e.l. 

Er vel ganske normalt med ørlite forskjell. Fjærene har vel like specs på begge sider og så veier jo ikke tanken og batteriet lite, heller. Bilen din er også lavere på høyre side, som underbygger påstanden over. 

Kanskje noen andre vet noe mer spesifikt enn meg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Thundercoil :) 

Får håpe det er svingarmforingene. Ja, både fjærene og demperne er identiske, men jeg synes det ser veldig rart ut med 1,5 cm forskjell mellom høyre og venstre side. Jeg synes ikke den blir merkbart lavere på venstre side med en person i førersetet heller, så jeg tror det er noe som er feil. Jeg har planer om å godkjenne fjærene, så hadde vært greit å ha alt på stell. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 30.5.2017 at 10.32, Melanki skrev:

Hvor gammel er demperene? Hadde samme problem med min E39, ble borte etter nye dempere.

Det er jeg usikker på. Jeg finner ikke noe om at demperne er byttet i dokumentene til forrige eier, så jeg vil anta at de er noen år gamle. Men de lekker ikke olje. Eller er det gassdempere? 

Jeg bestilte nye indre foringer til bærearmene bak, da jeg synes de så litt slitne ut på den ene siden. Jeg leste noe om at understellet skal ha samme posisjon, når skruene på bærearmen skal strammes, som når bilen står på bakken. Er dette sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var slik når jeg skulle montere demperne og understellsdeler på E39 også.
Dette skulle gjøres for at foringer og slikt skulle få sin null posisjon, slik at bilen ikke sto i "spenn" konstant.
Dette ville føre til at foringene ble slitt ganske fort. Sikkert noen her inne som har en bedre teknisk forklaring på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...