E84 X1 Skrevet Juni 6, 2017 Share Skrevet Juni 6, 2017 Vær hilset godtfolk! Jeg har sommerhjul der felgene er 7,5x17 ET34 og dekkene 225/50-17. Vinterhjulene er 8x17 ET30 og dekkene 225/50-17. Disse fulgte bilen da jeg kjøpte den for 2 mnd. siden. Spørsmålet mitt er hvordan det kan ha seg at dekkbredden er den samme for 2 ulike felgbredder. Er dette lovlig på bilen? Ser i vognkortet at std. dimensjon i 17 er 7,5x17 ET34. Hilsen Mads Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hawkon88 Skrevet Juni 6, 2017 Share Skrevet Juni 6, 2017 Det er lovlig ja. Det er ikke nødvendigvis sammenheng mellom bredde på felg og dekk. Du kan i tillegg ha avvik dimensjonne oppgitt i vognkort inntil 10% tror jeg det er. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Maverick2002 Skrevet Juni 7, 2017 Share Skrevet Juni 7, 2017 Hei. Avviksgrensen er 5%. Og som Hawkon88 sier, er det ingen problem å ha samme dekkdimensjon på felger med ulik bredde. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.H.D Skrevet Juni 7, 2017 Share Skrevet Juni 7, 2017 En gitt dekkdimensjon har ofte et slingringsmonn på felgbredden på en tomme eller halvannen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå