Vetlakjetto Skrevet Juni 7, 2017 Share Skrevet Juni 7, 2017 Har ein 530i som tikker litt når motor er varm. Heilt fin når den akkurat er starta opp. Så går ut i frå at olja blir for tynn. Hadde samme problem med ein A4 1.8T som eg solgte, den slutta å tikka når den nye eigaren bytta til tjukkere olje. Har hatt 5-40w olje på, kva anbefala dykk at eg bytta til? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 7, 2017 Share Skrevet Juni 7, 2017 5w40 er bra olje, da den motoren originalt skal ha 5w30. Det vil si du har litt tykkere olje ved varm motor enn hva den leveres med fra fabrikk. Så hvis den likevel tikker så tenker jeg at løfterne er slitt? Prøv castrol sin olje og se om det hjelper Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetlakjetto Skrevet Juni 7, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 7, 2017 Var ikkje slik når eg kjøpte bilen. Blitt litt dei siste par månadane. Har etterfylt med litt dårligare olje, så er vel på tide med ein oljeskift. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Evopower Skrevet Juni 7, 2017 Share Skrevet Juni 7, 2017 Oljeskift hver 10.000km med kvalitetsolje fra castrol eller mobil1 pleier å gjøre susen. En oljerens kan også hjelpe dårlig/feil olje samt for lange intervall er å spare seg til fant når man må begynne å overhale topplokket senere. Men uansett tipper jeg det ordner seg med oljeskift og nytt filter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vetlakjetto Skrevet Juni 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Juni 15, 2017 Takk for svar! Kjøpt inn castrol-kvalitetsolje og filter så skal ta ein god service på bilen! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå