Gå til innhold

E39 m54 veivhusvent/peilepinne spm.


ESveen
 Share

Anbefalte innlegg

Hei. 

Driver å bytter veivhusvent m. Alle slanger på en 2003 E39 m54 2.2. Demonterte alt å fant mye gugge i stussen ned til peilerøret. Dro ut peilerøret å fjerna gugga og blåste rent. 

Problemet er at jeg kjenner ikke trykkluft igjennom stussen ned til enden (røret ned i sumpen). Kjører på med wd40 i stussen og det renner ikke etter. Er dette riktig? Ser ikke noe gørr noen steder. Ser at røret har dobble vegger. Bare å montere sammen? 

 

 

20170617_230425.jpg

20170617_230434.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om eg forstår deg rett så kjenner du ikkje at luften kjem ut i botn, om du bles inn i den stussen der røyret frå veivhusventilasjonen kobles på? Isofall er røyret tett. Eg blåste gjennom der med munnen mens eg holdt for holet i toppen, og kjente da at det kom luft ut i botn, når eg bytta på min M52TU.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis eg hugsar rett så skal den utstikkaren lede ned i den ytre delen av røyret. Så går peilepinnen i midten, sjølvsagt. Er nok ikkje enkelt å stake opp i den ytre delen av røyret. Meiner eg las at folk hadde lagt det i diesel over natta, for å løyse opp i gromset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...