Gå til innhold

Hjeelp:( Henger meg opp i det og og sliter sikkert automatgiret hvis ingen skjønner hva j mener.


Fredrik.
 Share

Anbefalte innlegg

Det er flaut for jeg har hatt lappen i mange år, dog ikke kjørt så mye automat, i såfall ikke tenkt over det jeg nå skal prøve å få dere til og fatte! Dette skjer IKKE hver gang, det er ikke heller snakk om at jeg skifter gir mens jeg triller bortover! og det er ikke snakk om at det skjer mens jeg kjører i trafikken.

 

Når jeg skal gire, hovedsakelig i revers virker det til at jeg må vente et lite øyblikk før jeg tråkker på gassen, altså rygger. Gjør jeg ikke det så skjer det et lite "napp" først.

Det samme skjer av og til når jeg kjører forover men klarer ikke bli klok på når.

Jeg har hengt meg så J....... opp i det sånn er hodet mitt:( at jeg da har prøvd dette flere ganger så nå har jeg vel gitt kassen slitasje? Den girer helt feilfritt såvidt jeg vet i kjøring på alle nivåer vil bare vite om sånt kan gi skikkelig slitasje.

 

Håper noen kan svare meg på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eldre girkasser kan være slik. Det kan gå 1 sekund fra man setter den i D eller R, til det faktisk skjer noe. Oljeskift kan hjelpe, men ingen garanti. Det lureste er å venne seg til at kassa bruker tid på å legge inn giret, før man trykker på gassen. At den får tid å "spenne seg opp" om du skjønner :) å være for rask på avtrekkeren, er ikke bra for kassa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å fyll på olje. Er det for lite kan den bli sånn. Jeg tviler på at du har ødelagt noe, men det er jo selvsagt ikke bra.

det kan imidlertid være lurt å bytte olje på automatkassene til bmw, da de har en tendens til å gå istykker hvis ikke. Selvom bmw selv mente lenge at oljebytte skulle være unødvendig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en del år siden fikk jeg slike symptomer på en Audi A6. Jeg husker ikke om jeg bare fikk byttet olje eller også flushet kassa, da ble det borte. Men det kan også være som Evopower skriver at eldre kasser bare er slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...