Gå til innhold

Bilimport og vanskelig ansvarsforsikring


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Endelig tilbake på forumet etter en stund borte :)

Jeg skal hente meg "ny" bil i Tyskland. Det er første gang jeg henter noe med litt motor (M550d) og fått litt problemer med forsikring. Bilen er forsikra fra den dagen jeg henter den og den står da på tyske eksportskilt. Men, jeg får beskjed om at på denne bilen er ikke ansvarsforsikringa gyldig før både moms og avgifter er betalt. Har noen her vært borti tilsvarende? Er ansvarsforsikringa på eksportskiltene gyldig slik at jeg likevel kan fortsette å kjøre med disse eller må jeg da istedet ordne prøveskilt som jeg setter på på grensa? Eller har det alltid vært slik, bare at det er første gangen jeg henter en bil som er rødlista, som de kaller det, og dermed får denne beskjeden da jeg måtte søke for å få forsikra? Det er jo ansvarsforsikring på eksportskiltene, men jeg vil bare være helt sikker på at jeg ikke risikerer å bli stående på grensa en fredagskveld... Sist jeg importerte bil kjørte jeg bare på eksportskiltene fram til bilen var vist biltilsynet og avgifter betalt så jeg kunne ha på norske skilt. Har skrevet til Tollvesenet, men vil høre her også i tilfelle de bruker lang tid på å svare.

Endret av larserso
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...