Gå til innhold

Speedometer E28 virker ikke.

wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Speedometeret virker ikke i det hele tatt og forbruksnålen går opp på maks uansett hvor lite man gasser, og faller ned på null med en gang man slipper pedalen. Hva kan være galt? Jeg leser om SI-kort og batterier, men vil det løse problemet? Føleren i diffen er byttet, så den kan det ikke være. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er SI kort og/eller batterier. Har hatt mange e28'er fra den tiden disse sto hos huggern. Så når enten turteller eller speedometer ga seg, var det bare å gå få finne seg et nytt og se hvor lenge det holdt. Veldig vanlig feil på e28 og det forekommer som oftest mellom 220-300 000km ca. Har en eske full av e28 instrumentpanel liggende. Men tviler på noen av dem fungerer. Jeg ville tatt kostnaden med å fått det du har reparert dersom det er en bra bil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Evopower skrev:

Det er SI kort og/eller batterier. Har hatt mange e28'er fra den tiden disse sto hos huggern. Så når enten turteller eller speedometer ga seg, var det bare å gå få finne seg et nytt og se hvor lenge det holdt. Veldig vanlig feil på e28 og det forekommer som oftest mellom 220-300 000km ca. Har en eske full av e28 instrumentpanel liggende. Men tviler på noen av dem fungerer. Jeg ville tatt kostnaden med å fått det du har reparert dersom det er en bra bil.

Bilen er bra den. Hvor omfattende er reparasjonen og hvem gjør sånt? Lodder man inn et nytt SI-kort eventuelt eller byttes det? Er batterier å oppdrive?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det 4'er eller 6'er du har? Si kort og batterier loddes inn. Batteriene var av en egen type, og finnes bare du googler. Husker ikke hvilken type det er i farten. Begynn med batteriene. Si kort kan du sikkert få lodde ut av ett panelene jeg har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å bytte batterier, men hva slags batterier skal jeg ha? Jeg regner med at de må være oppladbare, men hvor mange volt skal de ha? 

Er det noe spesielt jeg bør tenke på mår jeg lodder de inn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger enda litt mer hjelp :P

Jeg har funnet ut at jeg har 2 NiCad Varta 500 RST-batterier. Kan jeg erstatte disse batteriene med disse NiMH-batteriene fra Biltema? De har riktig spenning, men de er jo ikke NiCad, har det noe å si? Tenkte å sette de i en batteriholder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...