Gå til innhold

Sentrallås Problemer 2003 525iA E39


OlavRydland
 Share

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har ett lite problem med sentrallåsen på min E39, setter pris på alle tips og råd jeg kan få :) 

Feilen går egentlig ut på att forrdørene og alarmen funker bestandig ved å låse/låse opp med nøkkel og eller knapp inni bilen.
Bakdørene tuller litt, av og til vil de ikke låses, eller låses opp. Feilen kan være der 1 gang, så plutselig 2 dager, så plutselig iorden noen dager.
Når feilen er til stede får jeg ikke åpnet bagasjeromsluka med mikrobryteren bak eller med knappen inni bilen, jeg må bruke nøkkel.
Dersom bakdørene er låst får jeg de ikke opp på noen måte verken innenfra eller utenfra. Bensin lokket er også låst, her har man heldig vis mulighet til å åpne fra bagasjerommet.
Feilen er lik om jeg bruker nøkkel eller knapp inni bilen.

Jeg har prøvd begge nøkler, og feilen er helt lik uansett, så tviler på att det har noe å si med nøkler eller mottaker til nøkler.

Har sentral lås noen styreenhet eller noe som kan ha tulla? 

Bilen det gjelder har regnr BP85022 om det har noe å si :) 

DSC_0028.thumb.JPG.2949575ee806656d8ee6ffed39e236a1.JPG

På forrhånd takk :)
Hilsen Olav.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er BMW Generell Modul (GM) eller på BMW språket; ZKE modul som styrer dette. Hvis du har ledningsbrudd eller noe annet vil det sansynligvis ligge feilmeldinger i denne modulen. Dette kan leses av med BMW diagnose utstyr som INPA eller eller BMW Scanner 1.4.0 fra P.A. Soft eller annet BMW spesifikt utstyr. I disse programmene er det også test muligheter.  OBD2 skanner klarer ikke dette. (Den leser stort sett bare std OBD2 motor koder)

Å bytte ut denne modulen med en brukt går fint. Men den må da kodes riktig med ovennevnt utstyr. Men du kan bytte låne en for å se om sentrallåsen våkner til liv.

Bjørn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...