Gå til innhold

Hvordan få original handsfree?

ko-stens
 Share

Anbefalte innlegg

Har BMW 1-serie fra 2008 (E88). Denne har multifunksjonsratt og BMW Professional-anlegg. Både på ratt og stereo er det telefonsymbol. Har sjekket litt på nett, og på Youtube var det en videosnutt om hvordan man koblet til handsfree på biler som ikke har iDrive. Har prøvd dette, men ingen suksess. Altså har jeg neppe handsfree. Regnet med det, men greit å sjekke. Har ikke utstyrslista for hånda.

Men om symbolene er der, er bilen klargjort for handsfree slik at det er en enkel sak for verkstedet å koble til, eller blir det noe fælt dyrt noe som ikke er verdt pengene?

Er det noe jeg savner i bilen, er det handsfree (og sprek motor).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Bilen er i utgangspunktet ikke klargjort for noe. Alle biler har disse knappene.

2. Om du har USB-kontakt i armlenet (utstyrskode 6FL) mangler du bare bluetooth-antenne og mikrofon, samt koding

3. Om du ikke har dette kan du enten bytte ut spilleren din med en som har innebygget handsfree (anbefaler å få tak i en med USB og DAB+ i samme slengen). Alternativt kan du montere en original bluetooth-modul til spilleren du har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vits å høre med verksted. Du får enten opp at det ikke lar seg gjøre, eller at de heller anbefaler en eller annen jallaløsning.

Om du har USB-kontakt er det uten tvil best å koble antenne og mikrofon til den. Det er også den desidert rimeligste løsningen.

Hvor holder du til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er en ganske vanlig "oppgradering", så du vil finne mye ang. dette om du leter rundt på forum, spesielt forum som e90post.com og babybmw.net. Har selv gjort dette på 5-serien jeg hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...