Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min 525D E39 har stått en stund,  og hadde da selvfølgelig blitt strømtom. Har ladet batteriet nå, men starter slår ikke inn. Funnet ut at ews krangler. Får opp 1df5 på hjerna, og på ews så kommuniserer ikke nøkkelen. For opp wrong code. Noen som har vært borti dette? Aldri skjedd meg med verken denne, eller noen andre e39'er jeg har hatt :(

Har også prøvd å synkronisere nøkkelen uten at det ga noe resultat. 
PS.  Må tilegge at d ble bytta batteri i nøkkelen,for ca 2 eller 3 år siden.

Skrevet

Hvis bilen har stått en del kan det være litt irring. På en Audi A4 97 mod har jeg hatt akkurat samme problemet. På den var det irring på kontakten til ring antennen som sitter rundt tenningslåsen. Det er nok med litt nesten usynlig hvitt pulver på kontakten.  Det ordnet seg med WD-40. Tipper det kan være noe slik her også. Batteri byttet har neppe noe å gjøre med dette.

En annen ting kan være om EWS må resettes. Jeg klarer ikke for øyeblikket å skrive her akkurat nøyaktig hva funksjonen heter i INPA ettersom jeg ikke har programmet foran meg her nå. Men det går ut på å resette EWS "rolling codes" slik at systemet spør etter riktig kode fra nøkkelen. Dette problemet oppstår en del ganger når batteriet har vært frakoblet. Det går også an å få ut mere detaljer/diagnose rundt EWS kommunikasjon med INPA.

Skrevet

Bilen starter med reservenøkkelen. Men der fungerer ikke remoten. Regner med batteriet er kaputt. 

Får opp dette. Så regner med å må kode nøkkelen på nytt. Men vet ikke hvordan.

20170811_125838.jpg

20170811_125043.jpg

Skrevet

Den 02 koden i EWS tolker jeg som at "rolling codes" må synkroniseres. Dvs at EWS begynner på nr 1 igjen. Det er ikke den rutinen som synkroniserer EWS mot DME. Og heller ikke programering av nøkkel mot bil. Usikker på om BMW scanner 1.4.0 kan resette rolling codes. Mange her inne på Bimmers kan gjøre det med INPA...du kan se i diagnose tråden her inne om det bor noen i nærheten av deg.

En ny nøkkel vil også løse problemet, hvis det ikke allerede er synkronisert 10 nøkler mot bilen. Men det tror jeg er veldig sjeldent.

Skrevet

Er 4 stk. Jeg har 2. Har inpa selv jeg. Hadde jeg bare vist åssen det skulle gjøres. Ny nøkkel vil jeg helst slippe å kjøpe :-P

Skrevet

Gå in på din motor i Inpa , borde vara M57D25 med DDE4 (EDC15). 

Och då finns det ett val för "EWS sync" eller EWS anpassen / zurück setzen.

Där inne finns två val F1 och F2. Man brukar behöva köra båda och minns jag rätt så är det först valet "EWS startwert zurück setzen".

Mvh//
Andreas, Fekzen.se

Skrevet (endret)
5 timer siden, Fekzen skrev:

Gå in på din motor i Inpa , borde vara M57D25 med DDE4 (EDC15). 

Och då finns det ett val för "EWS sync" eller EWS anpassen / zurück setzen.

Där inne finns två val F1 och F2. Man brukar behöva köra båda och minns jag rätt så är det först valet "EWS startwert zurück setzen".

Mvh//
Andreas, Fekzen.se

Men skal nøkkelen som ikke fungerer stå i da, eller den som fungerer? 

Endret av bmw520
Skrevet

Ok. Har 1 som fungerer og en som ikke fungerer lengere. Så er litt usikker på fremgangsmåte her.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...