Peak Skrevet August 16, 2017 Skrevet August 16, 2017 (endret) Har seg slik at min e39 Touring facelift tuller med bagasjeromsvinduet og viskeren. Leser at det ofte henger sammen med microbryteren. Dersom det er tilfellet, kan noen hjelpe meg med delernr. på produktene jeg trenger for skifte av denne og for å få de begge til å fungere som normalt igjen?http://bmwfans.info/parts-catalog/E39-Touring/Europe/520d-M47/L-M/may2001/browse/vehicle_electrical_system/single_parts_for_rear_window_cleaning Endret August 16, 2017 av Peak
Otis Skrevet August 16, 2017 Skrevet August 16, 2017 Om det kun er microbryter du skal skifte så trenger du del 12 og 13 vil jeg mene. Men om del nr 15 er ødelagt pga rust, som de absolutt pleier å være, trenger du 15 og 2 også. Ellers vil jeg nevne at ledningsbrudd absolutt er et punkt du også bør vurdere før du evt skifter noen deler. Meget kjent feil.
Peak Skrevet August 16, 2017 Forfatter Skrevet August 16, 2017 (endret) Takk for tilbakemelding @Otis, bestiller disse delene først og ser hvordan det går. Oppdaterer tråden med resultat. Endret August 16, 2017 av Peak Otis reagerte på dette 1
Peak Skrevet August 19, 2017 Forfatter Skrevet August 19, 2017 Nærmest akkurat handlet bilen, visekeren sitter noe grasalt, noe annet forslag til effektiv rustoppløser?
Otis Skrevet August 19, 2017 Skrevet August 19, 2017 Demontere og bruke propan brenner for å løsne det. Ta bort det du klarer av rust så sette det sammen igjen med fullt av fett/grease. Det gjorde jeg på min forrige e39 og det holdt ihvertfall i 4 år uten antydning til problemer.
gullsakar Skrevet August 19, 2017 Skrevet August 19, 2017 18 minutter siden, Otis skrev: Demontere og bruke propan brenner for å løsne det. Ta bort det du klarer av rust så sette det sammen igjen med fullt av fett/grease. Det gjorde jeg på min forrige e39 og det holdt ihvertfall i 4 år uten antydning til problemer. +1. Dog brukte jeg varmepistolen.
Peak Skrevet August 20, 2017 Forfatter Skrevet August 20, 2017 Hei, kommet til dette punktet, mutteren var opprustet og knakk, forslag?
Otis Skrevet August 20, 2017 Skrevet August 20, 2017 Da er den løs. Nå kan du banke den forsiktig ut av ruta om du vil. Så er det bare å skifte ut det som du ikke kan gjenbruke.
Peak Skrevet August 20, 2017 Forfatter Skrevet August 20, 2017 Men det ser ut som muttern/skiva som satt der har delt seg og kun del halve delen ble med opp ved bruk av GT7, WD40 og varmeflaske. Zoom gjerne inn på bildet så ser du
Otis Skrevet August 20, 2017 Skrevet August 20, 2017 Mulig det er en skive der, halvparten altså. Den er vel bare å banke bort? Med skrujern og hammer? Ruta mi tålte endel banking så lenge man ikke banker rett på glasset. Men såklart, ta det med ro.
gullsakar Skrevet August 20, 2017 Skrevet August 20, 2017 (endret) er det ikke en låsering på denne da? jeg har aldri opplevd at en mutter knekker på den måten.. den mutteren er jo veldig tynn i utgpnkt Endret August 20, 2017 av gullsakar
Otis Skrevet August 20, 2017 Skrevet August 20, 2017 Se på delekatalogen? Kan ikke huske det var en låsering der. Da er det jo bare rart med en mutter.
Peak Skrevet August 20, 2017 Forfatter Skrevet August 20, 2017 Del 7 her som delte seg horisontalt på et vis... Bilen har stått i et år som mye som er relativt morkent og modent for utskiftning men motor og understell har fått god pleier opp igjennom og sviver som bare det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå