xracer Skrevet August 23, 2017 Share Skrevet August 23, 2017 (endret) Noen som vet hvilke parameter i LCM jeg nå sette for at nærlysene skal styres av tenningsnøkkelen hvis lysbryter står på Nærlys hele tiden? Har nå: TAGFAHRLICHT_ECE = aktive TAGFAHRLICHT_DAN = nicht_aktiv Hadde det før jeg brukte NCS på LCM modulen. Endret August 23, 2017 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 Bare kode standard verdier i ncs så går den tilbake til originalt. Evt kan du bare teste litt selv. Du kan også bruke ncsdummy. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 6 hours ago, Otis said: Bare kode standard verdier i ncs så går den tilbake til originalt. Evt kan du bare teste litt selv. Du kan også bruke ncsdummy. Hei igjen, kodet tilbake til standard idag. Må fortsatt bruke bryteren. Det er jo en importbil og lcm3'en kommer fra en annen bil, men får prøve litt etterhvert. Takk for hjelpen 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 Er det standard på importbiler med å bruke lysbryter for å slå av og på nærlyset? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 Det var det på min gamle e39 ihvertfall. Hadde ikke auto på min heller. Men 0 helt til venstre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 (endret) Så da kan det bety at når jeg koder inn standardverdiene så legges det inn uten auto og at det i ettertid var kodet inn auto? Er jo tydeligvis blitt superglemsk i det siste da jeg mener bestemt at auto funket når jeg fikk bilen for litt siden. Spurte faktisk tidligere eier nettopp om han (godt voksen) husket, men svaret var "Ja, mener de lyste ja" Å ja har 0 til venstre Endret August 24, 2017 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 24, 2017 Share Skrevet August 24, 2017 Det kan nok hende det var kodet om i ettertid. Bruk ncsdummy for å se hva du må endre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 24, 2017 Forfatter Share Skrevet August 24, 2017 Haha..det er jo det jeg prøver å gjøre men må jo ha en viss peil på hvilken parameter det er som styrer dette. Får bare lete videre jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Trond H. Olsen Skrevet August 25, 2017 Share Skrevet August 25, 2017 Ligger ikke noe sånne instillinger på grunnmodulen då? For når jeg byttet GM på fruen sin E39 så byttet autoinstillingen funksjon. (har auto helt til venstre på bryteren) Fra å slå på lyset når du startet, til å bruke lyssensoren så lyset bare går på når det er mørkt eller man kjører inn i tuneller. Har ikke giddet å forske noe på det enno. Trodde ikke E39 kunne gjøre sånt jeg, altså automatiske kjørelys som dagens biler har. Når det er sagt, kan man kode dette sånn at når det er lyst så slår den på park og grøft og når det er mørkt så vanlige nærlys? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet August 25, 2017 Forfatter Share Skrevet August 25, 2017 (endret) 12 hours ago, Trond H. Olsen said: Ligger ikke noe sånne instillinger på grunnmodulen då? For når jeg byttet GM på fruen sin E39 så byttet autoinstillingen funksjon. (har auto helt til venstre på bryteren) Fra å slå på lyset når du startet, til å bruke lyssensoren så lyset bare går på når det er mørkt eller man kjører inn i tuneller. Har ikke giddet å forske noe på det enno. Trodde ikke E39 kunne gjøre sånt jeg, altså automatiske kjørelys som dagens biler har. Når det er sagt, kan man kode dette sånn at når det er lyst så slår den på park og grøft og når det er mørkt så vanlige nærlys? Takk for input, det stemmer at e39 ikke har de avanserte greiene der Jeg vil bare at lysa skal gå på når nøkkel kommer til trinn 2 og av igjen når tenning slås av men bryter alltid står helt til HØYRE. Det er alt. Men jeg har sammenlignet gammel NCS fil og den jeg fikk ut etter at jeg lastet opp standard verdier og jeg overså en forskjell: TAGFAHRLICHT_ECE var aktiv på fila som lå inne i LCM og standardverdiene hadde denne nicht_aktiv så skal nå prøve å laste opp på nytt og se hva som skjer. Skal forandre noe annet uansett så da passer det bra. Kommer tilbake med input om det fungerte eller ikke. Har kjørt så lenge tidligere med auto at glemmer lysa omtrent hver gang og det er jo ikke bra EDIT: Ok, ett steg lengre. TAGFAHRLICHT_ECE = aktiv fikset nærlyset, men baklyset står enda på. Så da må det være en parameter for å få de av også...leter videre senere EDIT2: Satt i tillegg AL_ALS_DRL= aktiv Fortsatt blir baklysene stående på...hmm Endret August 25, 2017 av xracer Trond H. Olsen reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå