xracer Skrevet August 30, 2017 Share Skrevet August 30, 2017 (endret) Har noen feilmeldinger på systemet mitt. Det er fra 99/00 tiden hvor jeg forstår MRS3 ECU'ene var dårlige. Jeg har bla. en feil som sier "240 Internal ECU error" og feilfrekvensen er så høy som 256. Det jeg lurer på er om ECU boksen sitter i midtkonsollet og om jeg bør prøve å bytte ut denne først før jeg begynner med setemattefeilen etc. Det er snakk om at feil på MRS3'ene har høy sannsynlighet for at de vil komme. Derfor lurer jeg også på et annet forslag om å bytte ut ECU'en med en MRS4 da disse er mye mer pålitelige, men da er det snakk om at jeg også må bytte baggene i bla dørene og evt. noe koding. Noen som har noen ide om hvordan jeg bør angripe dette? Hvis må bytte til MRS4, noen som vet alle komponentene som må byttes for å få systemet til å fungere?, Meldingen om Supply voltage er kanskje litt interressant. Kan den være noe som trigger noe av det andre? Endret August 30, 2017 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet September 4, 2017 Share Skrevet September 4, 2017 Tror jeg bare ville byttet til samme ECU som opprinnelig er i bilen. Dette er ikke noe utbredt problem i disse bilene. Sjekk evt om du finner irring i kontakter til MRS3. Den sitter i bakkant av midtkonsoll, foran lufteventilristene. Har du forsøkt å slette feilkodene for å se hva som evt kommer tilbake? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
xracer Skrevet September 4, 2017 Forfatter Share Skrevet September 4, 2017 (endret) 41 minutes ago, MrBrum said: Tror jeg bare ville byttet til samme ECU som opprinnelig er i bilen. Dette er ikke noe utbredt problem i disse bilene. Sjekk evt om du finner irring i kontakter til MRS3. Den sitter i bakkant av midtkonsoll, foran lufteventilristene. Har du forsøkt å slette feilkodene for å se hva som evt kommer tilbake? Har delvis planen klar for dette problemet og i følge andre forum så er det visst et utredt problem med den 240 koden. Men etter litt forsking kan det faktisk hende at de fleste får den pga de har gjort forandringer med f,eks NCS og gjort det på feil måte. Endel settinger i modulen er det dobblet opp av og hvis man forandrer bare den ene til aktiv/nicht_aktiv så kneler modulen med 240 feilen. Finner ikke mye som sier at modulene feiler pga interne komponentfeil, men de fins vel de også. Du sier noe angående irring. Jeg har hatt en kikk på modulen i bilen bare for å konstatere software rev. og la da merke til at det hadde lagt seg et kraftig gråaktig belegg på bla. den mutteren som jordingskabelen er festet til på modulen. Ting kan nok ha skjedd pga dårlig kontakt. Og ja har også funnet ut at jeg bare må få tak i samme rev. som i mitt tilfelle er v2.5...den første tror jeg. Feilen MÅ rettes med EEPROM blank og reprog, men jeg er på hugget til å få tak i blackbox'en til å gjøre det. Men nå er det jobbings i et par uker så får ikke gjort mer enda. Har fått gjort en god del med bilen i godværet siste ukene og den er en drøm å kjøre. Inget vann eller oljebruk og null røyk fra eksosen, så er godt fornøyd. Har endel finpuss i motorrom som jeg skal ta etterhvert. Synd det begynner å bli kaldt ute nå. Det setter en liten stopper for mye Endret September 4, 2017 av xracer MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå