Thomas8999 Skrevet August 31, 2017 Share Skrevet August 31, 2017 Hei!!! Har nettop kjøpt en billig BMW 520i E39 99mod. Har stått still ca 2 år fra forrige eier etter mistanke om defekt bensin pumpe. viste seg at tanken var full av vann samt defekt bensinpumpe, fikk tømt tanken satt i ny pumpe, ny bensin og flushet systemet helt fram til fuelrail...bilen starter og går ca 10 min helt problemfritt, helt til den dauer ut, sakte men sikkert. Etter dette var umulig å start. sjekket coiler og plugger, tenner på alle cyl... deretter tok jeg ut fuelrail med dyser slik at de pekte mot "hullene" der de skal stå....så prøvde jeg å starte, startet tvert! Etter dette tenkte jeg at det kunne være noe med gasspjeld som blokkerte lufta inn til motoren, men alt ser ut til å være i orden har gått tom for ideer😊 Tips mottas gjerne👍 Mvh Thomas Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Poppy Skrevet August 31, 2017 Share Skrevet August 31, 2017 Har du tatt diagnose? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas8999 Skrevet August 31, 2017 Forfatter Share Skrevet August 31, 2017 Har ikke gjort det nei... men en annen sak...slangen som kommer opp nedenfra og er koblet til innsuget er full av bensin (bilde2. Noen som vet hvilken funksjon denne har. synes det var merkelig at det skal være bensin i denne som går til innsug. har prøvd å drenert denne og prøvd, startet og file så fylles slangen med bensin igjen🙃 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MrBrum Skrevet August 31, 2017 Share Skrevet August 31, 2017 Her vil jeg anbefale diagnose med et BMW system. OBD2 funker ikke på denne bilen. Bilen din har heller ikke motorlampe, så her kan det ligge mye feilkoder uten at du ser det. Men med symptomet du nevner på siste bilde ville jeg sjekket bensintrykket. (manometer kobles på fuel rail, ikke nok å se at det kommer bensin.) Trykket skal være 6,5 bar. Kan være defekt bensintrykk regulator. Thomas8999 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas8999 Skrevet September 1, 2017 Forfatter Share Skrevet September 1, 2017 Tok av innsug idag, viser seg at bensinen kommer gjennom innsug og videre ut gjennom gasspjeld og luftfilterboks... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Thomas8999 Skrevet September 5, 2017 Forfatter Share Skrevet September 5, 2017 Saken løst! defekt bensintrykkregulator på fuelrail👍 MrBrum reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå