KingWing Skrevet September 3, 2017 Share Skrevet September 3, 2017 Har en 07 320i aut E93 som i det siste har fusket litt ved forsiktig gasspådrag i 3-4 gir. hvis jeg gir gass fusker den ikke. Det startet med at den hadde ujevnt turtall når den sto i D eller R og kjørte på tomgang, da ville ofte turtallet få en rask "dip" hvor det falt 2-300rpm og hvor jeg da merket at motoren gikk "hoppet" litt.. litt senere merket jeg at den da begynte å "fuske" i 3-4 gir typisk når den ligger mellom 1500-3000 rpm, slik har den vært i en ukes tid, men i dag fikk jeg også varsellampe om motorfeil.. I videoen under ser man at den fusker litt i4. gir hvor nålen hopper litt rundt 16-1800, før den girer ned til 3. og da kommer varsellampen. jeg kjenner også tydelig "lugging" her. Noen som vet hva dette er eller kommer av?? IMG_0808.m4v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
arildopc Skrevet September 3, 2017 Share Skrevet September 3, 2017 Kan være så mye men en diagnose utlesning vil hjelpe😊 Øyvind.J reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KingWing Skrevet September 5, 2017 Forfatter Share Skrevet September 5, 2017 Tok diagnose i dag som viste tenningsfeil på sylinder 2. Tenker da defekt coil eller tennplugg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet September 5, 2017 Share Skrevet September 5, 2017 Da tenker du rett;) Men, forsøk å bytte litt om på coiler. Flytter feilen seg så er jo saken biff, hvis ikke så prøver du tennpluggene! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå