KingWing Skrevet September 3, 2017 Skrevet September 3, 2017 Har en 07 320i aut E93 som i det siste har fusket litt ved forsiktig gasspådrag i 3-4 gir. hvis jeg gir gass fusker den ikke. Det startet med at den hadde ujevnt turtall når den sto i D eller R og kjørte på tomgang, da ville ofte turtallet få en rask "dip" hvor det falt 2-300rpm og hvor jeg da merket at motoren gikk "hoppet" litt.. litt senere merket jeg at den da begynte å "fuske" i 3-4 gir typisk når den ligger mellom 1500-3000 rpm, slik har den vært i en ukes tid, men i dag fikk jeg også varsellampe om motorfeil.. I videoen under ser man at den fusker litt i4. gir hvor nålen hopper litt rundt 16-1800, før den girer ned til 3. og da kommer varsellampen. jeg kjenner også tydelig "lugging" her. Noen som vet hva dette er eller kommer av?? IMG_0808.m4v
arildopc Skrevet September 3, 2017 Skrevet September 3, 2017 Kan være så mye men en diagnose utlesning vil hjelpe😊 Øyvind.J reagerte på dette 1
KingWing Skrevet September 5, 2017 Forfatter Skrevet September 5, 2017 Tok diagnose i dag som viste tenningsfeil på sylinder 2. Tenker da defekt coil eller tennplugg.
Øyvind.J Skrevet September 5, 2017 Skrevet September 5, 2017 Da tenker du rett;) Men, forsøk å bytte litt om på coiler. Flytter feilen seg så er jo saken biff, hvis ikke så prøver du tennpluggene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå