Gå til innhold

Starthjelp til e39 525/530 diesel og batteri/strøm

sondre
 Share

Anbefalte innlegg

Skal ha en starthjelp til mi e39 525dat

Jeg tror den må være kraftig, kjøpte en type batteribank med liten str, men den kan brukes på maks 2.0 L diesel. og greide ikke å starte dieselbørsa nå det  var behov i helgen.

Fåes jo forskjellige typer, vil nå gå tilbake til de gamledagse som er fysisk mye større, men som sannsynligvis fungerer til oppgaven.

Noen som vet hvor mye startstrøm e39 med sekser diesel krever (Ampere) Biltema har med maks 400 A og en med maks 900 A, er det nok med 900 A?

Hvorfor: fikk ikke fyr på bilen før helgen, alt fungerte som normalt, den  ville bare ikke tenne, til slutt var det så lite strøm at den gikk i failsafe mode. Koblet til bil med startkabler, og da startet den med en gang. Så var nook bare litt for lite strlm på batteriet, derfor vil jeg ha en starthjelp liggend ei beilen om det skjer igjen.

Batteriet i bilen nå er et 90 AH Biltema, noen andre tips til batteri som er godt?

Jeg bruker Webasto om vinteren, kjører da 2x 22km mellom hver gang (til og fra jobb), sjelden det blir lenger kjøring på bilen.

Prøver også å lade batteriet regelmessig om vinteren når jeg bruker Webasto hver gang. Men siden jeg allerede nå fikk startproblem (har ikke ladet bilen i høst, men brukt Webasto kanskje 2 til 3 ganger siste måneden. Har ikke lyst til å gå vinterkulden i møte med batteri som sliter med vanlig høsttemperatur...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må jo huske å lade denne til tider, da det går nedover etterhvert som den ligger i bilen. Eller tenkte du å lade den underveis i bilen ? Jeg har startet noen slike, og da har jeg brukt en booster på batteriet og en framme på ekstrapolen. Det har ikke gått med bare en enten framme eller bak. pluss at jeg har måttet la dem stå på ca fem minutter med tenningen av på bilen før vi prøvde å starte. Om den ikke starter på de to tre første forsøkene var boosterene tom. Så de krever merkelig mye startstrøm. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...