Gå til innhold

Felgbredde/utforming og store bremser


larserso
 Share

Anbefalte innlegg

Hei,

Skal ha meg vinterfelger i 19" til min M550dx. Skal ha 245 brede vinterdekk så blir vel rundt 8,5" brede felger. Det er større bremser enn jeg er vant til så ser det er veldig lite å gå på på diameteren og 19" ser ut til å være minste felger jeg kan ha. Men, har dere erfaringer om det går stort sett greit i bredden? Ser på felger som Bola ZZR og kopifelger av M5 bla. og vil unngå problemer med tilpasning og evt. retur når jeg får felger tilsendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orginale 18" passer. Men det er vanskelig å si hva som passer av uorginale. Men står det at de passer F10 550i vil de passe.

Hva mener du med? - har dere erfaringer om det går stort sett greit i bredden? -

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med de originale 19" felgene får jeg knapt fingeren mellom felg og kalipper. Har kjøpt meg vinterdekk i 245/40/19 så gjenstår felger. Vurderer å kjøpe 8,5x19" Bola ZZR som ligner på Vossen da jeg ikke ønsker å bruke mer enn nødvendig på vinterfelger. Det jeg lurer på om kalipperene er såpass brede at det kan bli så eikene på felgene tar i yttersiden av kalipperene. Jeg tror utfordringa selv er på diameteren og ikke bredden, men har ingen erfaring med større bremser så vil høre om andre vet bedre enn meg. Legger ved bilder fra da jeg lakket kalipperene og felgene i 19" på 3-serie fra nett. 

IMG_6530.JPG

bolaZZR.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Originale 18" levert fra BMW til bilen passer ikke.  Det var merker i begge frontfelgene av kalipperne på min fars 550, og det måtte byttes til 19" vinterhjul.  Mulig det er mulig å få på en eller annen 18" felg, men da må den være formet for å få plass til kalipper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke husket på å hode denne oppdatert. Kan ikke skjønne at 18" skal gå på nei. Jeg får ikke fingeren mellom kalipper og felg i originale 19". Ikke at jeg har så store fingre... Jeg var i kontakt med et betydelig antall produsenter og leverandører og kom fram til at av rimeligere felger er det kun WP111 jeg klarte å finne i 19" som kunne passe. Ellers er det origniale og dyrere felger som originale Vossen etc som går i 19". De rimeligere bygger gjerne innover mot senter innvendig på en annen måte og blir mer som 18" innvendig var svarene jeg fikk. Da WP111 er veldig like sommerfelgene fra Breyton jeg hadde på forrige bil vart det litt kjedelig så jeg endte opp med å sette vinterdekkene over på originalfelgene og får se til våren hva jeg gjør. Det viser seg i hvertfall at bare noen få felger passer i 19" og for ganske mange må man faktisk helt opp i 20". Bremsene er 374mm i diameter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...