xracer Skrevet November 11, 2017 Share Skrevet November 11, 2017 (endret) Når det skjer ting med bil er det ofte den man forventer minst og det som gir mest trøbbel...er det ikke ofte sånn?...hehe. Idag når på tur hjem regna og sludda det noe inni...og ca. 1 km fra hjemmeparkeringen, streika Vindusviskeren foran i nedre utgangsposisjon. Dødt...helt. Var et mareritt å ta seg helt hjem på en sikker måte, men klarte det til slutt. Men så til problemet som selvfølgelig kan være flere ting. Men det jeg noterte meg var at samtidig som de ikke virket, virket heller ikke Vindusspyleren. Merket ellers ikke noe annet tull med bilen. Det at begge disse ikke virket samtidig, er vel et viktig "clue"? Når startet bilen litt senere og kjørte en liten tur, fungerte alt ok igjen. Så da kan man vel eliminere noen feilkilder som Viskermotor m/rele, Spyler motor m/rele og sikringer for disse. Da gjenstår ihvertfall dårlig kontakt i signalgangen igjennom GM modulen og evt. bryteren på Viskerhendelen? Det er jo en protection sak ifm Viskermotoren og vet ikke om jeg leser diagrammet riktig, men ser ut som at GM modulen må motta et signal hvert 16 sek (max) på at endestillinger er nådd ellers deaktiveres motoren? Dette kan jo ha fusket, men da må det også bety at Spylermotoren blir deaktivert samtidig av samme krets (usikkert)? Tviler litt på at det er fukt som er årsaken, da det har vært fuktig i hele perioden. Eneste er at når testet sist nå og det fungerte, så høljeregnet det jo ikke...KL30 ser jo litt skummel ut da...dårlig kontakt i sikringsbiten der? Noen som har noe ide hvordan gå frem for å finne feilen og da på en billigst og raskest mulig måte? Endret November 11, 2017 av xracer Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet November 11, 2017 Share Skrevet November 11, 2017 Som oftest er det relé, men hendel har jeg også lest om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå