Gå til innhold

Mulig og justere høyden på exenonlykter e39

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, Har en E39 01 med orginale exenonlykter og autmatisk justering som jeg synes lyser litt høyt. Er det mulig og overstyre den  automatiske reguleringen eller justere de litt ned manuelt på en måte. Når jeg starter bilen så ser jeg at lysene går litt opp og ned før de stopper så justeringens mekanismen ser ut til og funke fint. 

Skrevet

Det er bare å skru med et stjernejern på toppen av lyktene. Du finner 2 hvite skruer på hver lykt når panser er åpent. 1 til opp/ned og 1 til inn/ut.

Skrevet

Det ligger noen klipp på Youtube angående dette. Prøv med dette søket etter video på Google

e39 xenon headlight adjustment

Du får nesten selv kikke litt på dem og vurdere hva som bra og mindre bra. Ikke alle slike DIY klipp er like bra, og noe kan være direkte feil. Så trå litt varsomt

Skrevet

Takker for tips. Fant skruen. var gjerne ikke så lurt og begynne og skru på dem nå så det var kaldt. usikker på om de knakk nå eller var knekt fra før men ihvertfall lite endring og se :/

Skrevet

Det er svært vanlig med knekt plastikk inni lykta. Det er sånn høvelig kurant å skifte plastikken inni lykta selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...