Gå til innhold

Vindusmotor probl v/frost E81

Corben
 Share

Anbefalte innlegg

I høst kjøpte jeg en 08’ 123d coupe som skaper problemer nå dom frosten er satt inn. Problemet er at på førerdøren så brenner motoren for vindusheisen når jeg åpner bilen. Ingen av vinduene går ned når det er frost men det er kun motoren på førerdøren som ryker. Den på passasjerdøren går heller ikke ned når de fryser men virker igjen når bilrn tines opp. Jeg har nå svidd to motorer allerede i år og vi rr ikke lenger enn noen dager inn i desember. 

Hverken BMW eller andre verksted jeg har vært på kan si hva som er galt. Noen som kan hjelpe meg? Ser for meg en lang og dyr vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke helt til elektronikken bak dette, men regner med det er et vern e.l. et sted som skal forhindre dette. På min e81 oppførte virket det slik det skulle på begge sider (altså slik som på passasjersiden din). Ville sett om jeg fant et skjema på hvordan dette henger sammen.

e81 er forøvrig 3-dørs, ikke coupé. Coupé heter e82. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også en slik. Ikke parkert i garasje i mitt eie (fra 98 000 til 180 000 kilometer) og den hadde fremdeles originale vindusheiser/motorer i god stand når jeg solgte bilen videre. Hadde en isskrape liggende i gangen, var nøye med å skrape ren rutene før jeg åpnet bilen, og sørget for å få vinduene tørre etter hver tur (stilte inn varmeapparatet til å blåse all lufta ut mot vinduene) . Ellers ble den vasket jevnt hele vinteren; man kanskje skulle tro dette medførte dør/vindusproblemer, men nei :-) 

Ville prøvd å søke etter dette på engelsk, funnet mye "gjør det selv guider" på denne måten, mange av utfordringene med disse bilene er dessverre ikke diskutert på norsk, det er jo ikke all verdens mange e81 på norske skilter :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...