herskeren Skrevet Desember 11, 2017 Share Skrevet Desember 11, 2017 Hei hei! Skal til å installere sub i ein 320d e91 Har funnet ut at OEM spilleren ikkje har RCA innganger og har derfor kjøpt ein forsterker som støtter høg-nivå. Lurer da på kor eg skal hente høytalersignal!? Også hvilken kabler skal eg bruke for å trekke signalet bak til forsterker. Det vil fungere med vanlige høgtalerkabler?? Takker for svar Komponentar: Pioneer gm-D8601 og Ground zero gzrw 10d2 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders B Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 Hei, du kan bruke kabelen som går til subbene under setet som høyttaler signal. Disse kablene kan så gå inn i en overgang til rca. Disse rca kablene trekker du til forsterkeren. forsterkeren må også ha strøm (pluss på batteriet) og jord. Den må også ha en signal kabel for når forsterkeren skal starte som kan bli brukt fra fks 12v uttak baki (noen har dette) Har ikke link til overgang fra signal-kabel til rca men dette kan googles frem. Finnes sett som inneholder alt du trenger av kabler om du ikke har dette. ( uten overgangen overgangen) herskeren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 Pioneer gm-D8601 har høy inngang så trenger ikke overgang til RCA, den har også automatisk on/off, så den trenger ikke noe remote. Du må ta lyden fra subbene under setene som Anders sier. herskeren reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herskeren Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2017 (endret) Har kun 4 høytalere, dei i dørene. Har ingen subb under seter :/ Deffor eg er i tvil om kor eg skal hente signalet. Ja fikk med ein type RCA-ledning med forsterkaren. Den har to RCA-plugger i eine enden og 4 lednignar (med synlig kobber) fordelt likt på dei to RCA-pluggene i andre enden. Så rekner med de 4 endene skal ha kvart sitt høytalersignal? Endret Desember 14, 2017 av herskeren Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Desember 14, 2017 Share Skrevet Desember 14, 2017 Har du fysisk sjekket at du ikke har sub under setene?Er plassert under et stål deksel under sete. Bilde Tror ikke e90/91 blei levert uten? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herskeren Skrevet Desember 14, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 14, 2017 ahhh ja ser den no får skru opp dekselet og nappa ut ledningane no så blir detta bra. Tusen takk kapteinh reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herskeren Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 Fekk kobla opp alle ledningane, og forsterkar med alt. Så er da jo alltid et men då ... Subben spele så utrolig lavt! Den har alt for lavt volum i forhold til de andre høgtalaren i bilen. Klare ikkje skjønna ka problemet er(?????) Har då kobla meg på lydsignalet fra subb under førersetet. Strakk høgtalarkabelen bak til forsterkar og kobla meg på RCA-adapter-ledningen som fulgte med forsterkaren. Forsterkar slår seg på og av slik som den skal. Noken så har ein idee?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 Juster riktig gain og frekvens. 10"skal ha 70-90 hz Litt info om justering Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anders B Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 6 timer siden, kapteinh skrev: Juster riktig gain og frekvens. 10"skal ha 70-90 hz Litt info om justering Leste innlegget litt raskt merket jeg Men regner med det vil gå i orden etter du har fått justert på forsterkeren som kapteinh sa Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
herskeren Skrevet Desember 15, 2017 Forfatter Share Skrevet Desember 15, 2017 Va visst kluss med høgtalersignalet inn på RCA-lednigene, men blei bra når eg kun brukte eine ledningen Takk for bra svar. Det var til stor hjelp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kapteinh Skrevet Desember 15, 2017 Share Skrevet Desember 15, 2017 Mulig du hadde feil +/- på ene? Men nok med signal fra en sub. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå