Jump to content

kapteinh

Members
  • Content Count

    231
  • Joined

  • Last visited

About kapteinh

  • Rank
    Kaptein

Profile Information

  • Interesser:
    ålesund

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Sjekk solenoid ventilen til egr. Den må nok skiftes. Del nr. 11
  2. Kjøpte en overhalt garrett turbo fra Bergen turbo. har jo lest at man får hva man betaler for, men det er jo så latterlig billig. Får se hvor lenge den varer.
  3. Hva som skjer/ hva vnt gjør: Arrester meg om jeg tar feil. Når bilen står av, så lukker Vnt seg. når jeg starter opp åpner den seg fullt. Der står den til den «oppnår» trykket den skal ha. Når jeg gasser på reduserer åpningen seg, så jeg ikke får boost overload. men når bilen min blir varm, så låser vnt seg i åpen funksjon og bilen går i nødmodus siden det blir for mye turbotrykk. noen som har innspill på denne konklusjonen?
  4. Men når bilen blir varm, låser den seg igjen. da kjøper jeg ny turbo.
  5. Ga aktuatorarmen en liten kakk med hammer. Den har alltid som jeg har sett stått til høyre (motsatt av hva den gjør nå). men nå stopper den til venstre (inn mot motor) når jeg skrur av og går til høgre når jeg starter. IMG_1006.MOV
  6. Alt koker vel ned til å skifte turbo. har ikke skiftet map sensor, men da ville den vel kanskje gitt feilmelding på den Og heller ikke fungert når bilen var kald?
  7. 200mbar på maks i dpf ved fullt pådrag, er dette høyt?
  8. Har en finger på at aktuatoren kiler seg når den blir varm. ikke langt unna jeg kjøper elbil nå🙉
  9. Men er det ikke rart at bilen funker fint frem til den blir varm? Tenker om det var brudd på ledninger så ville det skjedd tilfeldig eller hele tiden.
  10. Ja, men kun når jeg kjører testplan på aktuatoren
  11. Legger ved bilder og video av noen tester. på drag i 2-3 gir 30-100 km IMG_0991.MOV IMG_0993.MOV
  12. trodde jeg skulle kunne kjøre actuatoren manuelt i ISTA, men eneste jeg finner i component triggering i DDE er fan.
  13. Hei, Har en m57 med feilkode boost pressure control som jeg får først når bilen blir varm. Hva skjer: når jeg kjører til jobb Så har jeg 30 km med lite trafikk, som stort sett går i 80 km/t. Da funker bilen fint. men når jeg skal hjem, funker bilen fint til jeg skal hente jenteungen på skolen. når jeg kjører derifra går bilen veldig dårlig. hører turboen jobber men det er veldig lite trykk. når jeg slipper gassen kommer det et lite poh. bilen funker altså helt normalt til den blir varm. ting som er utbedret/sjekket: Skiftet alle vacumslanger skiftet alle innsugslanger Skiftet eksosmanifold da den var sprekt. kontrollert dpf, og prøvd å kjøre uten bare for å dobbeltsjekke klarer ikke kjenne noe slark i turbo renset egr Sjekket intercooler for lekkasje noen flere ting jeg burde sjekke, eller er det mest sannsynlig styringen på turboen som roter når den blir varm? mvh Henrik
×
×
  • Create New...