Gå til innhold

Klimakontroll 2011 E90.


Øyvind L.
 Share

Anbefalte innlegg

Når jeg bruker auto funksjonen på klimakontrollen uten AC aktivert i min E90 LCI så blåser vifta på trinn 4 av 7(cirka). I kveld var det 12 gr ute og jeg hadde temp stilt på 21 gr. Når den er stilt slik som på bildet så slutter den ikke å varme å vifta går veldig raskt. Selv etter 20 minutter kjøring så roer ikke viften seg ned og det blir mye mer en 21 gr i bilen.

IMG_20200930_200232.thumb.jpg.3e6bacfa470ac05c05b5494c92caf7f0.jpg

Hvis jeg da trykker på de tre knappene til venste så går nivået på viften til trinn 4 av 7. Jeg kan da justere ned hastigheten på viften til nivå 2. Viften roer seg og temperaturen blir regulert det blir levelig og og behagelig i bilen.

IMG_20200930_200300.thumb.jpg.e3c94ab8a9e26dbb7cc0261d125a97dc.jpg

Tykker jeg på "auto" igjen slik at den går i auto sammen med AC så regulerer den helt fint og viften roer seg ganske raskt. Trykker jeg av AC i "auto" så går det noen minutter også øker viften på og den blåser varm luft hele tiden. Blir veldig varmt i bilen igjen ganske raskt.

Den oppførte seg slik i vinter også når det var minus grader ute.

Noen som har vært borti denne oppførselen på klimakontrollen på E90?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Når jeg bruker auto funksjonen på klimakontrollen uten AC aktivert i min E90 LCI så blåser vifta på trinn 4 av 7(cirka). I kveld var det 12 gr ute og jeg hadde temp stilt på 21 gr. Når den er stilt slik som på bildet så slutter den ikke å varme å vifta går veldig raskt. Selv etter 20 minutter kjøring så roer ikke viften seg ned og det blir mye mer en 21 gr i bilen.

IMG_20200930_200232.thumb.jpg.3e6bacfa470ac05c05b5494c92caf7f0.jpg

Hvis jeg da trykker på de tre knappene til venste så går nivået på viften til trinn 4 av 7. Jeg kan da justere ned hastigheten på viften til nivå 2. Viften roer seg og temperaturen blir regulert det blir levelig og og behagelig i bilen.

IMG_20200930_200300.thumb.jpg.e3c94ab8a9e26dbb7cc0261d125a97dc.jpg

Tykker jeg på "auto" igjen slik at den går i auto sammen med AC så regulerer den helt fint og viften roer seg ganske raskt. Trykker jeg av AC i "auto" så går det noen minutter også øker viften på og den blåser varm luft hele tiden. Blir veldig varmt i bilen igjen ganske raskt.

Den oppførte seg slik i vinter også når det var minus grader ute.

Noen som har vært borti denne oppførselen på klimakontrollen på E90?

Hadde lignende problem på min E61 etter ruteskifte. problemet mitt var uorginal duggsensor.

du kan prøve å ta ut kontakten på duggsensoren å se om viften roer seg

Endret av kapteinh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, kapteinh skrev:

Hadde lignende problem på min E61 etter ruteskifte. problemet mitt var uorginal duggsensor.

du kan prøve å ta ut kontakten på duggsensoren å se om viften roer seg

Har tenkt på den duggsensoren, men er original frontrute på den så tror ikke frontruta er byttet noen ganger. Tenkte også at det ikke var den som var problemet siden vifa roer seg ned når jeg trykker på AC knappen.

Fikk uoriginal dugg sensor da jeg byttet frontrute på E87 jeg hadde tidligere, men da hjalp det ikke å aktivere AC på den. Viften gikk raskt hele tiden..

Men må kanskje ta en titt på den allikevel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Så da vil den ikke regulere temperatur i det hele tatt? Ser ikke noe poeng i å kjøre med AC aktivert hele året.. :(

 

hva er poenget med å ikke bruke AC ? 

 

merker momentant dårlige luft i bilen vist jeg slår av ac, gjelder de fleste biler jeg har kjørt.

og bor du i alt annet en knusktørt innlandsklima så har den litt å drive med.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Øyvind L. skrev:

Så da vil den ikke regulere temperatur i det hele tatt? Ser ikke noe poeng i å kjøre med AC aktivert hele året.. :(

 

Jeg ser heller ikke poenget med å slå den av. jeg har kjørt med min på hele tiden å har enda ikke fullt gass. Det er på en 2006 modell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker sjeldent AC. Hvorfor skal jeg ha den på? Kjører ofte med vindu litt åpent om sommeren og takluke på tipp så argumentet med at den skal tørke luften er irrelevant. Kjent sak at det blir bakterier i drenerinslanger når man alltid kjører med AC aktivert. Da blir det ofte dårlig luft i bilen når man skrur av AC. Har aldri opplevd dårlig luft i noen av mine biler. Brukte kanskje AC knappet 10 ganger i sommer. Resten av året "OFF".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller ikke AC, kun når det er varmt. Ellers den av.

Ang temperatur justering, så blir det slik enkelte dager. Dog så synes jeg å huske at problemet oppstår på dager med 10-12 grader, som nevnt, men kun med regn. Stemmer det?

Når det blir kaldere i været er det ikke et problem lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Otis skrev:

Jeg bruker heller ikke AC, kun når det er varmt. Ellers den av.

Ang temperatur justering, så blir det slik enkelte dager. Dog så synes jeg å huske at problemet oppstår på dager med 10-12 grader, som nevnt, men kun med regn. Stemmer det?

Når det blir kaldere i været er det ikke et problem lenger.

I går når jeg skrev innlegget så var det regn å 12gr ute ja. Det var ikke noe tegn til dugg på rutene. Greit nok at vifta går litt fort for å få vekk dugg(hvis det er dugg), men skjønner ikke hvorfor den ikke regulere varmen! Blir sikkert 30gr i bilen, mens temp stå stilt på 21 gr. Skal ut å kjøre en tur senere. Er ikke regn i kveld, men rundt 12-13 grader. E87 jeg hadde tidligere var dette aldri noe problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det du sier stemmer helt overens med min e61 og e70. Den kompenserer med varmluft for å unngå dugg på frontruta. Hvis du vil bli kvitt det, slå på AC. Ellers må du leve med det.

Jeg hadde ikke feil på noe ang klimaanlegg på mine forrige biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...