Gå til innhold

e61 05 mod med skiguard 850 plassering


kapteinh
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har fra tidligere en skiguard 850 som har stått på en 06 mod x3, tenkte jeg skulle ha denne på e61.

på x3`n lå den veldig lavt. prøvde den på e61 nå, men hullet til haifinnen passer ikke. saget ut litt større men oppdaget etterpå når jeg skulle åpne bakluken at den ikke kunne stå så langt bak....

klarer ikke helt å se selv hvor jeg skal plassere den. enten må den over haifinnen eller så må jeg sage spor helt ut bak på boksen.

lurer på om noen har noen bilder, eller mål som kan fortelle meg litt mer om hvor den burde plasseres. 

IMG_20180111_202149.thumb.jpg.22c2483af8a0a0f4123427c785cbad2c.jpgIMG_20180111_202156.thumb.jpg.a5e234a3bd5ef156e8834bb616f85367.jpg

Endret av kapteinh
Bilder
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv saget hull i Skiguard 850 til både E61 og F11. Begge gangene har jeg brukt et lite hullborr og laget bakre hull i kurven der boksen går opp bak slik at det såvidt kan synes om man ser etter. Har så brukt stikksag mellom. Har så lagt på en pakningslist fra Biltema eller lignende. Åpner så bakluka og skyver boksen så langt bak på taket som mulig før den tar i luka. Slitsomt å se boksen i frontruta eller at lyssensorer etc. virker overfølsomme spør du meg :) Kan se ut som om du ikke får den lengre bak på railsen enn på bildet pga. det midtre festet på railsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, larserso skrev:

Jeg har selv saget hull i Skiguard 850 til både E61 og F11. Begge gangene har jeg brukt et lite hullborr og laget bakre hull i kurven der boksen går opp bak slik at det såvidt kan synes om man ser etter. Har så brukt stikksag mellom. Har så lagt på en pakningslist fra Biltema eller lignende. Åpner så bakluka og skyver boksen så langt bak på taket som mulig før den tar i luka. Slitsomt å se boksen i frontruta eller at lyssensorer etc. virker overfølsomme spør du meg :) Kan se ut som om du ikke får den lengre bak på railsen enn på bildet pga. det midtre festet på railsen?

Har du boksen enda?

har du mulighet å sende et bilde av sporet i boksen  ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På E91 gikk Skiguard 850 akkurat over haifinnen uten å kutte i boksen, klaring på 5mm ca. Dette var med originale BMW takstativ på rails. Ser at ditt takstativ ikke bygger fullt så mye i høyden. Begrensningen låg hos meg i baklukespoileren, som tok borti når jeg åpnet luka om jeg hadde den for langt bak. Posisjonerte den slik at det var ca 5mm klaring  til takbokshåndtaket når bakluka var helt oppe. Hos meg låg bakre del av takboksen ca rett over bakre enden av haifinnen mener jeg å huske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, larserso skrev:

Var slik jeg mente ja og slik jeg har gjort det på mine to bokser også. Om du legger på en slik kantlist på 14mm som du formarmer på 70-80 grader i stekeovnen en stund blir hullet finfint.

Typ Volvo list du tenker på da?

Tenkte å lime noe skum på undersiden med bare noe snitt til Haifinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...