Gå til innhold

Vann i batteribrønn E 91

bmwe91
 Share

Anbefalte innlegg

Skulle kjøre hjem i kveld, men fikk ikke liv i bilen, kupelyset kom ikke på og det var ikke liv i tenningen, lyste kun i klokke og idrive skjermen. Gikk da bak til batteriet for å sjekke og fant flere liter med vann i batteribrønnen. Hva er det egentlig som er årsaken til at det fyller seg opp med vann her? ja jeg bor på Vestlandet så det har jo regnet noen dråper på bilen i det siste. Jeg har panoramatak og har hørt tidligere at dreneringene der kan være et problem. Men hvordan sjekker man egentlig disse, og hva gjør man visst de er tett? Jeg har tidligere oppdaget at det har vert vann i batteribrønnen (da ikke fult så mye) men jeg klarte ikke da å se at dreneringene var tett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lett opp min tråd om panoramatak. Har skrevet en beskrivelse der med bilder. 

Kort fortalt, du heller noe vann i dreneringskanalene når takluka er åpen så skal det renne ut. Ha bilen i litt nedoverbakke eller løft den opp både fremme og bak for å sjekke drenering bak og fremme. Når den bakre blir tett renner det over en beskyttelsesrenne og da rett ned i lavpunkt som på E91 blir batteribrønn. Det som ofte skjer er rust på plusskabel og et H med alle moduler. Kan fort koste 40 lapper og oppover. Har selv sett en E91 på verksted med det problemet og det var ikke pent syn. De måtte strippe så å si alt innvendig og trekke nye kabler og nye moduler. Satser på din ikke har stått slik lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...