Gå til innhold

E87 klimavifte blåser for mye i auto etter ruteskift

BBB
 Share

Anbefalte innlegg

Tror nok ruta har mer å si når det er snakk om regnsensoren, da denne faktisk reflekterer mot selve ruta, og er avhengig at linsa/ruta har riktige lysegenskaper. 

Duggsensoren består vel bare av en fuktsensor på framsiden av sensoren, og en temperaturmåler som ligger inn mot ruta, så jeg tror ikke denne er like følsom for orginal/uorginal rute. Skal ta en runde til med Riis og se hva de kan stille opp med... ellers så skjønner jeg nå at jeg burde bytta rute hos merkeverksted da det bare hadde blitt egenandel der også. Da hadde jeg vel fått en orginal sensor også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Enden på visa ble en brukt duggsensor fra ebay. Alt 100% som normalt med en gang jeg koblet den til. 

Duggsensoren som fulgte med den nye ruta hos Riis bilglass duger ikke. Selv etter at de byttet den var resultatet det samme. Jeg leste ut data måledata fra duggsensoren med INPA (fuktighet oppgitt fra 0-100%), denne lå alltid på over 90% som er merket rødt, selv etter lang kjøring i tørt vær. Antar at dette er grunnen til at klimakontrollen konstant blåste hardt opp mot ruta når den sto i auto, fordi sensoren fortalte den at det var fuktig i bilen, altså dugg. Etter å ha byttet til orginal sensor fra ebay var alt som før. Leste ut målingen med INPA, og denne lå innenfor normalen.

Konklusjon:

At Riis bruker "orginal eller bedre" kvalitet hjelper svært lite når skaleringen på den nye sensoren ikke matcher den orginale... Bytt rute hos merkeverksted.

Endret av BBB
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...