Daniel B Skrevet Januar 25, 2018 Share Skrevet Januar 25, 2018 Jeg kjøpte meg en "ny" 523i 1999 automat her for noen måneder siden og selgeren kunne da fortelle meg at en skjelden gang så har bilen litt problemer med å starte.Det vil si at den kinner veldig lenge, men starter til slutt og går da med veldig dårlig motorkraft. Løsningen på dette var å stoppe bilen og vri om tenningen på nytt, noe som har stemt ganske bra, da starter den frisk og rask. Det hender også at etter den den kinner veldig lenge så går motoren dårlig i kanskje 30sekunder før den dauer av seg selv. Om jeg er litt kjapp på gassen så kan jeg gjerne kjøre men da med kanskje 40-75% motorkraft. Har også opplevd 2 tilfeller der jeg må gjenta prosessen med å stoppe og starte på nytt ca. 10 ganger før den starter kjapt og går som normalt. Problemet er at dette har begynt å skje oftere og oftere i det siste og jeg ser for meg at en dag så starter den ikke i det hele tatt. Det skjer uavhengig om motoren er varm eller kald. Er det noen som har opplevd lignende og vet hva det kan være? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
viggo E34 Skrevet Januar 25, 2018 Share Skrevet Januar 25, 2018 Kan høres liitt ut som kam/veiv sensor trøbbel men ta en diagnose så får du byttet riktig del istedet for å gjette deg fram Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 25, 2018 Share Skrevet Januar 25, 2018 Hvordan ser kjølevæsken din ut? Er det noe hvitt på oljen til oljepeilepinnen, beige farge? Har du tatt ut tennpluggene og sjekket de? For å sjekke om det er noe elektronisk må du ta en diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Daniel B Skrevet Januar 25, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 25, 2018 Selger sa han hadde tatt diagnose på verksted uten at de fant noe da hvertfall. Den lekker litt kjølevæske, men har tenkt det er en pakkning eller noe siden det ligger igjen litt på bakken viss bilen står parkert over tid. Oljen ser helt ok ut. Har ikke sett på tennpluggene enda, men kan sjekke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå