Morteny0 Skrevet Januar 28, 2018 Share Skrevet Januar 28, 2018 Heisann en av problemene siden jeg kjøpte e46 touringen min i juli 2016 har jeg hatt klunkelyder rundt bakdemper. jeg tenkte dette var demper eller tårnlager, så jeg byttet begge deler med splitternytt. Og i samme slengen tok jeg ut fjærer og så om de var fine. alt montert og lyden var der fortsatt, jeg prøver spett osv får å prøve få frem lyden, uten hell. nå trenger jeg sårt tips til hvordan jeg skal finne problemet da det er møkk irriterende. tårnlager er ikke montert feil ( dobbeltsjekket ), og min far satt baki uten trekk osv, og demper gikk fint og lyden kommer ikke fra tårnlager selvom det kan hørres meget likt ut. I videoen vedlagt kan du hørre lyden veldig godt på hump nummer 2. 2C2BF9AA-EF31-4CE2-AD57-13EE19A8F33B.MP4 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteny0 Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2018 Opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M-Preben Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Sjekket at hundebeinet på stabstaget ikke tar borti bærebrua? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Mulig man blir litt lurt av lyden på videoen, men det høres ganske kraftig og dypt ut? Har dere sjekket traversforinger og karosseri i disse punktene? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Morteny0 Skrevet Januar 29, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 29, 2018 12 timer siden, TRF skrev: Mulig man blir litt lurt av lyden på videoen, men det høres ganske kraftig og dypt ut? Har dere sjekket traversforinger og karosseri i disse punktene? Ja høres ganske kraftigt, Hørres nesten ut som at demper kommer i friluft å blir skrapt inntil noe mens den er på vei ut om en skal beskrive lyden, samt klunkelyder. Har sitt litt på foringer bak. Eneste foring jeg ser er litt ødlagt under er den på vedlagt bilde med RØD ring rundt. Kan denne være skylden for lyden ? å hvilken foring er dette ? hva heter den ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TRF Skrevet Januar 29, 2018 Share Skrevet Januar 29, 2018 Nå er riktignok det bildet fra en e39, men ja det er traversforing. Du må sjekke alle 4 (og da må plata bort for å sjekke), også må du senke traversen nok til at du kan inspisere karosseri for sprekkdannelser i innfestningspunkter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå