ChezApu Skrevet Januar 30, 2018 Share Skrevet Januar 30, 2018 Hei alle. Har en 96, e38 750iA som jeg er blitt veldig glad i. Kjøpte den vinteren 13, og har kjørt ca 40 000 siden den gang. Kaller henne Olga - fin feit tysker.... Har brukt mye penger på diverse ting som dukker opp, men dette er ikke rasjonelt så det blir antagelig mer penger. Kjørte over fjellet fra Bergen til Drammen sist helg, og hadde en fin tur i varierende vær og forhold, fra storm og regn i Bergen til kaldt og fint på østsida. Bilen maler som en katt, drar som en elefant og drikker som et bybud - alt såre vel, helt til jeg stopper på Bromma og tar en kaffe. Starter opp - det går 10-15 sekunder og meldingen Motornotprogramm dukker opp med et pling. Ingen ulyder, ingen varsellamper og ingen røk eller ild. Stopper, venter og håper, ny start - ny melding. Lar den gå litt og hører etter, setter den fint i gir og forsøker forsiktig å kjøre i gang - alt såre vel. Bestemmer meg for å gi det et forsøk, og legger i gang med rolig fotarbeide. Alt er helt ok, bilen går som den skal og jeg har ingen problemer med å komme meg frem dit jeg skal, og senere litt til. Har brukt noen timer på nett, men finner veldig lite om denne feilmeldingen. Fant en instruks hvor man skulle sette nøkkel i pos 2, vente litt, trykke inn full pedal, holde litt, slippe opp, vente litt og gjenta før man satte nøkkel i 0 igjen. Dette hjalp ikke. Batteriet er godt ladet, sjekket olje før jeg dro fra Bergen og kommer ikke på noe annet en at dette er en elektrisk gremlin. Er det noen som har vært borti denne meldingen før, eller noen som kan gi meg litt råd om veien videre? Er ikke veldig bekymret, men hadde vært fint å få vekk denne meldingen. Ser frem til svar fra mengden. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Januar 30, 2018 Share Skrevet Januar 30, 2018 Det er egentlig diagnose du må ta, det er lettest og vil gi deg veldig mye mer info. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 (endret) Det du beskriver er å nullstille ECU men det er nok et reelt problem bak feilmeldingen og vil sikkert dukke opp igjen. Du må ta diagnose som Otis skriver. Hvis jeg skal tippe? En av sensorene som bidrar med input til innsprøytningssystemet. Hvis en av de eller flere feiler vil motoren gå i "failsafe" modus slik at du kan komme deg hjem eller verksted. Endret Januar 31, 2018 av quandt1960 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå