fun1996 Skrevet Januar 30, 2018 Share Skrevet Januar 30, 2018 Hei, skal sette turbo på min 528i M52b28 motor, lurer derfor på hvordan jeg velger riktig toppakning size? Motoren er stock nå, men tenker å sette in m50 innsug manifoild, ny eksos og et ebay turbo kit. Tenkte å kjøre på 0,6-0,75 bar max. Hvordan velger jeg da riktig topp pakning ?? 84mm høres sykt mye ut, ser det ligger ute over alt?? Redd for feil kompresson i motoren, ønsker jo at det skal være optimalt, og at den holder lenge. ! Tar gjerne tips om eksos i tilegg, siden jeg mest sannsynlig må bytte indre deler i eksosen mot motoren uansett. tenkte slenge på noen nye potter i midten og bak. M5 look Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fun1996 Skrevet Januar 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2018 Serr ingen som vet noe om dette ? Trenger tips! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Toppakninga kan jeg ikke se at skal påvirke kompressjonen annet enn at den bidrar til at kompresjonen er der eller ikke. Tykkelsen på toppakninga kommer an på hvor mye du sliper blokken med og M52 motoren har spesifikk maksverdi for hvor mye blokken kan slipes. Mener det finnes to forskjellige toppakninger til M52 og at den kan slipes maks to ganger. Standard er 1,75mm og +0.3mm 2,05 mm. Ville googlet litt på M52 og turbo, mange som har gjort slike mods men tror kompressor er mer vanlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fun1996 Skrevet Januar 31, 2018 Forfatter Share Skrevet Januar 31, 2018 (endret) skal forsterke toppen så den tåler det nye turbotrykket ikke slipe den og ødelegge toppen. mere trykk inn så må jeg kompangsere så motoren ikke blir ødelagt. tenkte kjøre på 11psi og da trenger jeg å beskytte toppen. men hvordan er det jeg lurer på?? har googlet i 2 dager å finner mye rart. men ikke noe som passer det jeg hadde tenkt. hva er tryg kompresssjon med turbo trykk på 11psi ? hvor tykk topp pakning trenger jeg får å senke kompen? trengs det noe mer for å beskytte ARP Head Studs?? Endret Januar 31, 2018 av fun1996 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Skjønner hva du mener. Prøv denne: https://www.bar-tek-tuning.com/compression-ratio-calculator Dobbelsjekk svaret med flere slike kalkulatorer du finner på google. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
quandt1960 Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 Beklager det var en link til VAG, men du finner sikkert flere helt like kalkulatorer så du kan mate inn tall manuellt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
E.C. Skrevet Januar 31, 2018 Share Skrevet Januar 31, 2018 84mm er jo åpenbart stempeldiameter. 2L M52 har 80mm, derfor oppgir folk at det er 84mm for å presisere volum på motoren de kan brukes på (2,5 og 2,8L). Du kan ikke ha en pakning på over 8 cm, det sier jo seg selv. Tykkelsen på toppakningen påvirker selvfølgelig kompresjon. Finnes kalkulatorer som lar deg regne ut endringen du må gjøre basert på nåværende komp og den du ønsker å oppnå. quandt1960 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå