Gå til innhold

BMW 528i foringer oppgradering?


fun1996
 Share

Anbefalte innlegg

Hei lurer på om noen har peilling på foringer. og om det er vist og oppgradere til powerflex fex??
har nylig kjøpt b8 bilstein dempere og lurer på om jeg burde oppgradere foringene på bilen i samme sleng. har sett på powerflexs siner. men synes prisen er galskap. er det vært å bytte og bør jeg bytte alle eller holder det å ta noen spesefike foringer så bilen blir sportsligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er E39 ikke ment å være sportslig og er satt opp med komfort og nøytrale kjøreegenskaper. Så standard foringer er trimma til det. Jeg har aldri brukt powerflex sine men slik jeg forstår det så flexer de mye mindre en orginale og gir dermed en mer direkte kjørefølelse men da også mer overføring av vibrasjoner m.l til karosseriet. Powerflex er vel heller ikke ment til hverdagsbruk og er av hardt polyurethan. Spørs hva du er ute etter. Eneste jeg ville brukt PF på er kanskje krengningsstab, resten ville jeg gått for Meyle

Ville sjekket ut dette settet; https://koed.no/no-no/product/3160500103HD

Meyle HD er av meget bra kvalitet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vits og vits, det kommer ann på hva du skal bruke bilen til, har du tenkt å bruke alle 192hestene dine i rundkjøringer, så er det vits.
Fra tullekommentar til konstruktivt:

Jeg har en 01 530DAT som jeg har byttet det meste av foringer over til powerflex.
De eneste stedene jeg ikke bruker PF er traversen bak og bakre bærearmer fremme.
I traversen bak bruker jeg Meyle HD. Grunnen til det var for å beholde ihvertfall litt komfort og ikkje få alt av vibrasjoner rett i karosseriet.

At jeg bruker orginalt i bakre bærearmer fremme er fordi 2 sett med PF foringer er blitt deformert(og dermed litt løs)etter en stund.

Kjører med gule koni og Eibach fjører fremme, og bak er det luft og Monroe Reflex (for biler med msport)
Er godt fornøyd med dette, men med 19" på sommerfelgene så kjenner man hver ujevnhet i veien.

Man merker stor forskjell i oppførsel og stabilitet med PF foringer kontra gummi.
Mer direkte og stabil styring/kjøring.

Fruen sin 01 525DAT er helt orginal og har litt båtfølelse iforhold, men komfort i massevis(sånn som 5-serie skal være)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for bra svar. jeg skal sette turbo (0,6-0,7 bar) på min bmw e39 528i og har bestilt bilsten b8 senkesett med HR fjerer. bilen skal yte ca 300hk når jeg er ferdig. skal å brukes til vanlig bruk.men skal prøve få alt på papir. blir nok noe herjing med bilen på bane hadde jeg håpet å :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...