Gå til innhold

Knirkelyd bak, i dumpler.


bmwfan
 Share

Anbefalte innlegg

11 timer siden, ko-stens skrev:

Er kanskje slike foringer på fruen sin F25 og da? Det er en 2011-modell med drøyt 120 000 km på telleren. Høres ut som en T-ford på ujevn veg! 

Joda bilen hennes har den. Jeg hadde ikke knirk i mine, men skulle ta en firehjulskontroll.  Fikk telefon tilbake om at de ikke kunne utføre kontrollen før bilen hadde blitt utbedret for 16000kr:shock:  kjørte to år til før jeg bestilte Lemförder deler og fikset det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, vegard89 skrev:

Ja da er det vel en garantisak sku en tru.

Jeg har selv en f31 2014 med 39000 km på telleren. Fikk nå samme fine knirke lyden bak på høyre side så derfor lurer jeg også på om det dekkes av garantien. Min er import men forhandler (tidligere BMW forhandler) gir fabrikkgaranti som om bilen var norsk. Ringer dem til mandag uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, arildopc skrev:

Jeg har selv en f31 2014 med 39000 km på telleren. Fikk nå samme fine knirke lyden bak på høyre side så derfor lurer jeg også på om det dekkes av garantien. Min er import men forhandler (tidligere BMW forhandler) gir fabrikkgaranti som om bilen var norsk. Ringer dem til mandag uansett.

Ja da er det bare og ringe. Sånne ting skal dekkes etter min mening :) 
Hvis din går som norsk solgt så gjelder jo 5 års garanti. Ved import så er det kun 2 år :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, vegard89 skrev:

Ja da er det bare og ringe. Sånne ting skal dekkes etter min mening :) 
Hvis din går som norsk solgt så gjelder jo 5 års garanti. Ved import så er det kun 2 år :)

Ja stemmer det. 5 år fabrikkgaranti til april 2019 sier kontrakten. Kan bare skryte av forhandleren Brennes Auto i Sarpsborg og hvor seriøse de har vært overfor meg i hvert fall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 hours ago, Eivind320x said:

Joda bilen hennes har den. Jeg hadde ikke knirk i mine, men skulle ta en firehjulskontroll.  Fikk telefon tilbake om at de ikke kunne utføre kontrollen før bilen hadde blitt utbedret for 16000kr:shock:  kjørte to år til før jeg bestilte Lemförder deler og fikset det. 

Svarte... Den som fikk fikset diverse i forstillingen i fjor sommer. Med nye bremser ble det vel omlag den summen. Og nå begynner det bak også...

Hvor kan man bestille disse delene rimelig, og hvor stor jobb er det å gjøre det selv? Er jo ingen garanti lenger på denne, så da kan jeg likegodt prøve selv. 

Endret av ko-stens
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, ko-stens skrev:

Svarte... Den som fikk fikset diverse i forstillingen i fjor sommer. Med nye bremser ble det vel omlag den summen. Og nå begynner det bak også...

Hvor kan man bestille disse delene rimelig, og hvor stor jobb er det å gjøre det selv? Er jo ingen garanti lenger på denne, så da kan jeg likegodt prøve selv. 

Det første jeg vil at du skal gjøre, er og få understellet sjekket av et verksted, type kontroll før firehjulskontrollen. Når du har det klart, sender du meg bare en PM så skal jeg hjelpe deg med og fikse rimelige deler. Det er ikke noe vanskelig og handle deler i Tyskland(Autodeler.co.no), men det er viktig og få rette deler ;)

Integralforinga ville jeg ikke ha begynt med uten erfaring, fordi den må presses ut. Selv mekanikeren jeg benyttet plagdes me min bil og det resulterte i at han måtte bruke varme, og verktøyet vi hadde laget.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...