Gå til innhold

E46 320D EWS komponenter (HJELP!)

Streaxu
 Share

Anbefalte innlegg

Skal skifte motor i min e46 320d nå. Med den nye motoren så har jeg ECU, Ews boksen, chippen inni nøkkelen og ringen ytterst på tenningslåsen.

Lurer da på om jeg kun trenger den ringen og chippen inni nøkkel, eller må jeg ha hele tenningslås sylinderen og nøkkel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett i så fall den nye chip'en inn i din nåværende nøkkel som passer i nåværende tenningslås, når du har montert den nye DME(ECU) og EWS. Regner med du setter inn andre bokser fordi du bytter til annen motortype eller størrelse?

Endret av MrBrum
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 2/5/2018 at 22.01, MrBrum skrev:

Sett i så fall den nye chip'en inn i din nåværende nøkkel som passer i nåværende tenningslås, når du har montert den nye DME(ECU) og EWS. Regner med du setter inn andre bokser fordi du bytter til annen motortype eller størrelse?

Ja tok med ews, dme og chippen ifra nøkkelen til donorbilen, så skal flytte over alt og bytte chippen i nøkkelen som tilhører bilen min. Flytter over alt pga. nye motoren hadde et annet nummer på DME enn det min hadde. 

Kan jo programmere nye chippen til å fungere på sentrallåsen med å vri av å på tenninga og holde inn låseknappen osv på nøkkel.

For slik jeg har forstått det så sender ews boksen et signal til antenneringen, som sender et signal til en transponder på chippen, og transponder sender et tilbake til ews boksen igjen for å gi dme signal på at det er ok å starte motor? EWS settene på ebay sender vell med sylinder og at fordi det er "lettere" vil jeg tro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, MrBrum skrev:

Det ville vært lettere med tenningslås og hele nøkler fra donorbil ja, for nøklene er vel strengt tatt ikke til å ta fra hverandre. :wink:

Hehe ja la merke til det, var litt vrient å få den opp :P Men vil tro det fungerer på samme viset uansett, Flissundet Motorservice nevnte bare å ta chip ifra nøkkel på donorbil så :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...