Gå til innhold

BMW 3 Serie (F30)


MagnusAG99
 Share

Anbefalte innlegg

16 timer siden, And-reas skrev:

Litt (veldig) off topic. Men: har Toyota fått på plass "defekt lyspære" - varsel nå? Synes jeg møter mye Avensis med dårlig lysføring om dagen. Min førstebil, en SAAB 900 anno 1998,  hadde faktisk dette. Det plinget hver gang du startet bilen, og du fikk beskjed om hvilken pære som var gåen. 

Tilbake til tema. Til ditt bruk vil nok en 116d eller hvorfor ikke 116i være tilstrekkelig motorisering. BMWs fantastiske chassi/kjøreegenskaper får du nemlig uansett motorisering. Jeg ble selv "frelst" i en 2005 modell 3-serie gått 181 000km. Denne hadde minste bensinmotor som yter 116 hk/175 NM, men var uansett helt fantastisk å kjøre med, sammenlignet med hva svenskene hadde klart å mikse sammen av et chassis bygget på bunnplata til en gammel Opel (SAAB og Opel hadde samme eier, General Motors, på den tiden). 

Tror ikke toyota har fått til det enda nå nei, de vi har har hvertfall ikke det, tror de har canbus, men ikke "varsling". Priusen min viser ikke en gang hvilken dør som er åpen :P... som er irriterende. 

12 timer siden, Marius2002 skrev:

Høres ut som en F20 er midt i blinken og som @And-reas skriver er 116i/d kurrante biler :) Og fornuftig å ikke ta opp stort billån så ung. 

Edit: Angående utstyr vil du finne franske og asiatiske biler mer utstyrt om man tenker samme årstall og samme pris. F.eks. er min gamle Hyundai Veloster til salgs så jeg nå tilfeldig til 99000,- og den har gått under 100k. https://www.finn.no/113730256 Her har du 140hk, ryggekamera, key less, panorama, cc, el.-førersete, navigasjon, bluetooth og mye mer. Du finner ingen 2012 modell BMW med 140hk +-(118i blir vel sammenligningsgrunnlaget) med samme utstyr og km.stand til 100000,-. Derfor kan du i enkelte tilfeller oppleve at din Prius kan ha mer utstyr enn en BMW. Når det er sagt veier som regel kjøreegenskapene opp for alt dette og folk velger fortsatt BMW, uten å si noe negativt om Velosteren fordi det var en morsom bil.

 

ja, ser at de asiatiske og franske bilene har ganske bra med utstyr, men så er det ikke altfor vanskelig å sette inn ryggekamera og sånn selv vell? jeg har gjort det med et par andre biler inkuldert bilen til mora mi (er en 3 gen prius det å haha). De fleste 116 jeg har sett på finn har allerede ryggesensorer hvertfall, som er bra, alle jeg har sett har også keyless tror jeg? og nesten alle har navigasjon. Jeg har heller ikke noe problem med hvis F20 (eller F30`n hvis jeg er så heldig å få tak i en sånn) har gått over 140 000km. Med tanke på at jeg kan gjøre mye hjemme selv med dem "maintnence wise" og har en far som kan hjelpe hvis jeg ikke har tid. Eneste jeg driver å tenker på er register kjede, når kan jeg regne med at den må skiftes?, alle toyota hybridene våres har også kjede og aldri trengt å skiftes, men så bruker jo ikke dem motoren 50% av tiden. 

Jeg tenker også kanskje at jeg skal vente til sommeren eller litt etter sommeren til prisene har gått litt mer ned, spesielt på automat bilene, jeg har egentlig ikke lyst på manuel. Er det ikke til sommeren ny-gen av 1 serien også kommer a? 

Må si at det er så tempting å kjøpe en 3 serie og kjøpe disse frontlyktene haha, (den nye sine DRL lys) https://www.carid.com/spyder/chrome-projector-headlights-with-led-drl-mpn-pro-yd-bmwf3012-drl-c.html?singleid=610365755&url=449338 Hvordan ville det gått egentlig? siden BMW har mer "avansert" EL system, ville den i det hele tatt godkjent lyktene? Baklyktene på priusen jeg har nå gikk rett inn, vil de det på BMW? 

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser også på forksjellige eldre forum at registeret var et problem på 1-seriene før (dette er forum og sånt for 116d tror jeg fra 2004 til 2012, men vil likevel spørre). Det dreide seg vist nok om en føreskinne. Dette ser ut som på forumene at ble en garantisak for de eldre BMW 1-seriene. Har de nye noen av dem problemene? registerkjede er noe jeg helst ikke vil ha noe problemer med.        https://www.tv2.no/a/3795367/

Endret av MagnusAG99
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...