ogee1 Skrevet Mars 25, 2018 Share Skrevet Mars 25, 2018 (endret) Hei Er det noen som vet hvordan jeg tar av dekselet på innsiden av a-stolpen på en F25 X3? Klarer ikke finne noe fornuftig på nettet som gjelder for F25. Har tatt av på E87, men der er den en skrue bak et deksel. På F25 er det ingen synlige skruer. Er det airbag i a-stolpen på F25? (Ikke noe skilt med "Airbag" på på dekselet, men dette har de kanskje sluttet med?) Endret Mars 28, 2018 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 25, 2018 Share Skrevet Mars 25, 2018 Hei. Jeg tok av dette dekselet på en lik bil som din i forbindelse med Dab antenne montering. Det er ikke noe skruer. Men vis jeg husker riktig plagdes jeg litt med at klipset øverst sitter helt unødvendig godt fast. Du må begynne omtrent helt øverst og bikke og bende litt så kanskje du klarer og se inn der og forstå hvordan du skal angripe klipset. ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ogee1 Skrevet Mars 28, 2018 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2018 (endret) On 3/25/2018 at 18.33, kimhas skrev: Hei. Jeg tok av dette dekselet på en lik bil som din i forbindelse med Dab antenne montering. Det er ikke noe skruer. Men vis jeg husker riktig plagdes jeg litt med at klipset øverst sitter helt unødvendig godt fast. Du må begynne omtrent helt øverst og bikke og bende litt så kanskje du klarer og se inn der og forstå hvordan du skal angripe klipset. Takk for tips, @kimhas! Husker du om det var airbag i a-stolpen? Jeg har søkt og søkt på nettet, og endelig fant jeg noe som kan hjelpe. Et bilde av baksiden av dekselet. Kombinert med delekatalogen til BMW viser dette at det er et metallklips øverst på dekselet og to sånne "vanlige" plastplugger lenger ned. Vil da tro at jeg starter med å vippe ut toppen av dekselet slik at metallklipset slipper, og at det deretter kan skyves langsetter a-stolpen i retning mot taket for å skli plastpluggene løs fra dekselet. (Disse plastpluggene sitter jo sinnsykt godt fast innimellom, så det er greit å slippe å dra dem løs mens de sitter fast i dekselet. Endret Mars 28, 2018 av ogee1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimhas Skrevet Mars 28, 2018 Share Skrevet Mars 28, 2018 Ja, det er airbag der, men det gjør ikke noe. Ja du begynner med metalklipset, det er det som sitter hardt. Så er det bare å nappe det rett mot deg og så lirke det opp/ut ogee1 reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå