frodekrs Skrevet April 5, 2018 Share Skrevet April 5, 2018 e46 2005 mod 320d. Plutselig begynte dsc, handbrekk og abs lampa å lyse gult. Byttet dynamo å batteri for ikke lenge siden, batteriet er ett "midlertidig" batteri, så det er litt mindre ampere en det som skal ver. Får opp følgende feil som jeg ikke får slettet med bmw-scanner: DDE* -> 4212/44 - Glow plug cylinder 1 4242/44 - Glow plug cylinder 4 ABS* -> 5E16/20 - CAN Timeout instrument cluster 5E21/A0 - Pressure sensor 2 electrical faulty. 5DF4/20 - Vehicle power < 9 Volt. 5D93/A0 - Wheel speed sensor front left start recognition v_comparison. 5E40/E0 - Steering angle sensor Signal not plausible, Offset. A/C -> 20/42 - AUC heating SRS -> Shadow-memory: 50/20 - Power supply, undervoltage Noen som kan tyde dette og har noen forslag til hva feilen kan ver? Ser her er noen power feil, har 12,3v på batteriet, og 14,3v når bilen går. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet April 7, 2018 Forfatter Share Skrevet April 7, 2018 Noen som kan tyde feil meldingene eller har noen ide hva som er feil? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NewUser Skrevet April 16, 2018 Share Skrevet April 16, 2018 Slitte bremseklosser? Har samme indikasjon selv, men ikke sjekken mine klosser enda. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet April 19, 2018 Forfatter Share Skrevet April 19, 2018 tror ikke det er klosser. Dei er bra. men det kommer vel ikke 3 varsel lamper bare for slitte klosser.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NewUser Skrevet April 19, 2018 Share Skrevet April 19, 2018 Det kan jo skje om de klossene er såpass slitt at sensoren markerer det på den måten. Jeg skal ikke være bombastisk her, men bare en tanke om hva det kan være... Kanskje mer et håp om hva det er på min bil... he he Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vegard89 Skrevet April 20, 2018 Share Skrevet April 20, 2018 Ved slitte klosser får du opp kun en gul lampe, og dette kommer heller ikke opp som feil på diagnose. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NewUser Skrevet April 20, 2018 Share Skrevet April 20, 2018 6 minutes ago, vegard89 said: Ved slitte klosser får du opp kun en gul lampe, og dette kommer heller ikke opp som feil på diagnose. Oki. Takk for info... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet April 20, 2018 Forfatter Share Skrevet April 20, 2018 Spørs om det ikke er en abs sensor som tuller med meg... Den ratt stamme sensoren.. er det noe som bruker å gå? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IRN Skrevet April 28, 2018 Share Skrevet April 28, 2018 Skru ut abs-sensorene på bakhjulene og rens dem. De sensorene kan føre til at de 3 lampene lyser samtidig hvis sensoren ikke funker. Enkel og gratis feilsøking. Sitter bak bremseskivene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
frodekrs Skrevet Mai 10, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 10, 2018 Problem løst. Byttet abs sensoren fremme som jeg hadde feil melding på. Da forsvant lampene. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
02dag Skrevet Juli 14, 2018 Share Skrevet Juli 14, 2018 Du burde også få gjort noe med den spenningsfeilen. Ordne batteriet først, ny regulator koster vel et sted mellom 1000 og 1500 kroner. Lett å bytte. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
warg Skrevet Juli 20, 2018 Share Skrevet Juli 20, 2018 (endret) Det som er veldig greit med disse bilene er viss du har DSC+ABS+Håndbrekklys vet du at du trenger en bakre sensor. Er det forann vil det ikke være ett håndbrekklys. Så uten diagnose kan du leite deg frem til hvilken sensor som har tatt kvelden. Edit: virker ikke speedometer er det venstre ABS sensor bak Endret Juli 20, 2018 av warg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå