Gå til innhold

Luft i bremsesystem etter bremsevæskebytte.


wSax
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg byttet bremsevæske på E60en med denne vakuumlufteren fra Biltema. Bremsene var bra før, så jeg regner med at jeg ikke hadde luft i bremsene før væskebyttet. Jeg tror det ble suget luft mellom caliperen og lufteskruen eller mellom lufteskruen og ledningen til lufteverktøyet, så det var alltid luftbobler i ledningen. Jeg ga meg derfor når jeg så at ny bremsevæske ble suget ut av caliperen. Jeg stengte alltid lufteskruen før jeg slo av trykkluften, og siden jeg gjorde det på den måten kan det vel ikke ha kommet noe luft inn i systemet? 

Bilen bremser ganske bra, og jeg merker ikke noe særlig forskjell i bremselengde, men jeg reagerer på at hvis jeg pumper på pedalen blir den ikke noe særlig hardere. I motsetning til før, blir pedalen hard ganske langt inne, nesten uansett hvor mye jeg pumper. Når ABS-en slår inn kommer det en rar lyd jeg ikke kan huske å ha hørt før. Det høres ut som om man prøver å sette girkassa i gir uten å trykke inn clutchen, bare at lyden kommer fra pedalene. Jeg mener at ABS-lyden har vært helt annerledes før. 

Bør jeg prøve vakumlufteren en gang til, eller bør jeg prøve gamlemåten med pumping på pedalen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

en kompis med en e61 hadde også problemer med bremsene etter "vanlig" lufting. Han fannt ut at det var en egen prosedyre med Rheingold diagnose for å lufte ABS pumpen i tillegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...