Øyvind.J Skrevet April 21, 2018 Share Skrevet April 21, 2018 Hei! Nå når man altså fått en snodig risting i bilen. Om jeg triller ned en bakke og slipper ut clutch i f.eks 3.gir så oppstår problem ganske tydelig. Så det er i forbinnelse med drivlinje. Vet at jeg et dårlig Dobbelmassesvinghjul, men kan det være synder? Når dette oppstår virket det nesten som at eksos er "tett", at motor jobbet hardt, lyden er ganske tydelig bak, men trykker jeg inn clutch så er motor meget villig og har utelukket det. Lyden er "bassaktig" og det rister i paneler. Skal prøve å filme dette senere i dag slik at dere kanskje kan fatte bedre hva jeg mener. Hvilke symptomer har dere andre på dårlig svinghjul? Jeg har merket en dunkelyd på tomgang og i blant rister det noe jævelsk om jeg gir for lite gass når jeg slipper clutch, men selve problemet jeg prøver å formidle her er ikke slik. Denne "dype" lyden og risting i chassis er av annen karakter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet April 21, 2018 Forfatter Share Skrevet April 21, 2018 (endret) Ingen slakke i hjul, ingen feilkoder, ingen motorlampe, kjeden er stram. Skal rive ned litt deksler å sjekke hardy/mellomaksel. Endret April 21, 2018 av Øyvind.J Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Clevion Skrevet April 22, 2018 Share Skrevet April 22, 2018 Hvis svinghjul er gåent så vil du vel høre en lyd når man bilen står i nøytral, og slipper inn og ut clutchen, mest i gripe punktet. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet April 22, 2018 Forfatter Share Skrevet April 22, 2018 Har en "dunkelyd" på tomgang og risting når jeg slipper clutch f.eks i oppoverbakke. Noe som jeg tipper er svinghjulet. Ulyden/ristingen jeg sliter med nå er av en annen karakter. Risting i karossen og en bassaktig lyd. Har aldri vært borti dette før. Skal opp på bukk til uka å se nærmere på saker. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind.J Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 Fant ut av det, Var krysset på mellomaksel Jævla dumt at man ikke får kjøpt disse løs. Koster jo flere tusenlapper for mellomaksling. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå