jokkemann Skrevet April 23, 2018 Share Skrevet April 23, 2018 Hei! Jeg har en e39 523i 96mod, som kommer seg treigt i D og R ved avgang og etter stopp generelt etter nedbremsing. * når jeg starter opp bilen hjemme og setter den i D for å kjøre så slurer den opp til rundt 2000 før den tar tak i ett lite rykk, det samme skjer i revers og når jeg skal kjøre videre etter stopp i lyskryss, overgangsfelt osv. Om jeg er i fart så girer den helt normalt og man merker ingen problemer. *Har tatt diagnose og eneste feilkoder som kommer opp er oksygensensor sylinder 1-3 og sylinder 4-6, disse er nå bestilt men det skal vel ikke ha noen innvirkning på avgang, avgang etter stopp og revers?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet April 23, 2018 Share Skrevet April 23, 2018 Er det lenge siden du har flushet og byttet olje/filter på automatkassen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkemann Skrevet April 23, 2018 Forfatter Share Skrevet April 23, 2018 12 minutter siden, Kristian 325 skrev: Er det lenge siden du har flushet og byttet olje/filter på automatkassen? Jeg hentet bilen forrige helg , så kan høre med forrige eier. Men om jeg tar utgangspunkt i at det er lenge siden, er dette vansklig å gjøre selv? Flushing veit jeg krever litt over middels kunnskap , men bytte av olje/filter? Veit du evt om en diy som er ålreit :)? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kristian 325 Skrevet April 25, 2018 Share Skrevet April 25, 2018 (endret) Ja det er sikkert lenge siden det har blitt skiftet olje og filter på kassen,samt flushet.Men det skader jo ikke å høre med forrige eier for å være sikker:)Jeg syns det høres ut som problemet er relatert til oljen,mye er jo styrt av oljetrykk inne i automatgirkasser.Da er det viktig at det er nok olje,rent filter,ren olje og at oljen holder trykket og temperaturen den skal,slik at blant annet ventilene inne i kassen gjør jobben sin. Nei dette er ikke vanskelig å gjøre selv.Første gang er det greit med en god diy som man følger nøye step for step,så går det veldig fint:)Her er en god DIY: Endret April 25, 2018 av Kristian 325 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jokkemann Skrevet April 25, 2018 Forfatter Share Skrevet April 25, 2018 43 minutter siden, Kristian 325 skrev: Ja det er sikkert lenge siden det har blitt skiftet olje og filter på kassen,samt flushet.Men det skader jo ikke å høre med forrige eier for å være sikker:)Jeg syns det høres ut som problemet er relatert til oljen,mye er jo styrt av oljetrykk inne i automatgirkasser.Da er det viktig at det er nok olje,rent filter,ren olje og at oljen holder trykket og temperaturen den skal,slik at blant annet ventilene inne i kassen gjør jobben sin. Nei dette er ikke vanskelig å gjøre selv.Første gang er det greit med en god diy som man følger nøye step for step,så går det veldig fint:)Her er en god DIY: Takk for mye bra info. Er blank på automa, så det neste jeg lurer på : står i diy at det skal kjøres igjennom hvert gir, start med park og avslutt i park, vil det si at jeg skal kjøre den på vei eller er det en annen metode? Ikke manuel valg på denne kassen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå