Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hørte en lyd i dag da jeg kjørte ut av en rundkjøring. Hørtes omtrent ut som at hjullageret bak hadde gått helt i lufta eller at jeg hadde pungtert.

Stoppa på veiskulderen for å sjekke, men fant ingen verdens ting. Hadde nettop bilen på verksted, så sjekka hjulbolter for å være sikker. Alt ok.

Men så begynte jeg å gynge på bilen fra ene bakhjulet, og jeg kjente et "dunk" hver gang bilen gikk frem og tilbake. Dette skjedde med begge bakhjulene, men ingen av forhjulene.

Siden hjulene var fast, og dunket virket veldig svakt og ubetydelig, så kjørte jeg hjem og merka ingenting rart på veien.

Har av og til kjent (og hørt) et kort dunk fra bake i bilen da jeg har rygget og stoppet. Kjennes nesten ut som at karosseriet glir litt bak uten at hjulene følger med.

Jeg vet at subframe disaster er ikke helt  uvanlig på disse bilene, men når bilen var i luften for noen måneder siden så jeg ingenting galt med festene på bakstillinga.

 -mulig jeg ikke har sett godt nok etter da.

Har ikke tilgang til å løfte bilen i lufta før om en stund, så jeg lurer - tror dere dette er subframe disaster? Har en knekt fjør, og var på EU i februar, så jeg hadde sannsynligvis visst det

dersom det var et ledd eller en foring.

Posted (edited)

Ha bilen på bukk, sjekk alt. 

Kan være alt fra en bremsekloss som har skilt belegget, til defekt diff eller bare en bolt som har knekt i diffinnfestning, svingarm o.l. Det at innfestninga til bakstilling svikter er mere normalt på mere motorsterke biler og som blir brukt deretter. Når det skjer på mindre motorer er det somregel på grunn av korrosjon og ikke sprekker. Tror ikke det er tilfellet her uansett. 

Edited by hsd
Posted
56 minutter siden, hsd skrev:

Ha bilen på bukk, sjekk alt. 

Kan være alt fra en bremsekloss som har skilt belegget, til defekt diff eller bare en bolt som har knekt i diffinnfestning, svingarm o.l. Det at innfestninga til bakstilling svikter er mere normalt på mere motorsterke biler og som blir brukt deretter. Når det skjer på mindre motorer er det somregel på grunn av korrosjon og ikke sprekker. Tror ikke det er tilfellet her uansett. 

Håper det! Er heldigvis ganske bra for rust på understell, karosserimessig :) Ut i fra de tingene du sier ser det ut som at noe med diff er mest sannsynlig. Takk for svar!

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...