sveinen Skrevet Mai 6, 2018 Share Skrevet Mai 6, 2018 Hei Jeg har pådratt meg noen problemer med luft i bremsene på min X3 (F25) og i den forbindelse har jeg noen spørsmål. Jeg har luftet bremsene på tradisjonell måte, men får liten og dårlig bremseeffekt. De sier jeg må ha diagnoseverktøy for å flushe ABS systemet for å få ut luften. Ser at det er mange diagnoseverktøy ute på markedet, av både Icarsoft, Foxwell m.m fra ca 1500,- og oppover. Men ingen av disse klarer vel å aktivisere flushing på ABS motoren vel?? De fleste er vel for kun lese og resette feilkoder i de enkelte modulene??? Har søkt og lest på nettet, men finner ingen konkrete svar på dette... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 6, 2018 Share Skrevet Mai 6, 2018 Kjøp kabel fra nettet og last ned ISTA fra min signatur. Da kan du gjøre alt du vil, bortimot. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Mai 7, 2018 Share Skrevet Mai 7, 2018 Kan også gjøres manuelt: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1823377-DIY-How-to-Cycle-ABS Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet Mai 7, 2018 Share Skrevet Mai 7, 2018 Med diagnose proogram så vil du høre at ABS vibrerer veldig fort når du skal lufte, så den metoden til @Basse Lusk vil kanskje ikke fungere like bra? Like fort? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Mai 7, 2018 Share Skrevet Mai 7, 2018 Din metode er nok raskest, @Otis, når man har utstyret. Men er man i beit for det, er den manuelle metoden et alternativ. Den gjør visstnok det samme som diagnoseprogrammet. Greit å vite at flere veier fører til Rom. Jeg har selv lastet ned programmet som Otis har i signaturen sin (takker for det). Hvis man har tenkt å fikle litt med bilen sin, så er det vel verdt på bruke tid på å sette seg inn i. Mye å spare også. Otis reagerte på dette 1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sveinen Skrevet Mai 20, 2018 Forfatter Share Skrevet Mai 20, 2018 On 7.5.2018 at 8.33, Basse Lusk skrev: Kan også gjøres manuelt: https://www.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1823377-DIY-How-to-Cycle-ABS Noen som vet hvor jeg finner dette ABS releet?? Er det det som sitter nede på sikringsboksen inne i kupèen?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Basse Lusk Skrevet Mai 20, 2018 Share Skrevet Mai 20, 2018 (endret) Kjenner dessverre ikke til hvor releet ligger på F25, så her må andre trå til. E83 har sikringer og releer her. Er du uheldig har de flyttet ABS-releet til en samlemodul i din modell. Endret Mai 20, 2018 av Basse Lusk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå