Gå til innhold

Tidsstyrt start av Klimaventilasjon

Mons1
 Share

Anbefalte innlegg

Tok en runde inn i iDrive på min F11. Fant noe om Automatisk start av Klimalufting der man kan tidsstyre dette.

Hva er poenget med dette? Kunne tenke meg at det var motorvarmer, men tror ikke det er montert på denne bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tanken er nok å få byttet ut lufta og kjølt ned kupeen når det er varmt. Stiller inn tidspunkt slik at det starter før man setter seg i bilen. Hvor effektivt og nyttig det er kan diskuteres, spesielt hvis bilen står i solsteiken. 

Skal du ha varme i kupeen uten motor i gang er det webasto som gjelder. Det er veldig effektivt er absolutt å anbefale 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

E39 har tilsvarende funksjon. Hvis bilen står i solsteiken så blir det mye varmere i kupeen enn det er ute på gata. Å kjøre viften noen minutter før man skal dra fra jobb kan fort utgjøre en del forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor "ille" snakker vi om dette med montering av Webasto? Har hørt at det koster mer en heroin og er et himla jobb slik at man ikke kan gjøre det selv. Bilen bruker særdeles lang tid å bli driftsvarm om vinteren og det er ikke særlig sunt for diesel med partikkelfilter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke prisen på heroin, men ettermontering av webasto på verksted koster mye ja. (TROR det kan dreie seg om 40k, mener jeg å huske fra da jeg undersøkte)

Sjekk ut den tråden her. Er hvertfall en som har gjort det selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...