Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, har handla meg noen dører der vinduene ikke fulgte med foran. Har fått ut mekanismen, Men sliter med å få ut selve vinduet. Er noen røde klips på grunnen, Hvordan får jeg ut de?

Skrevet

Står vinduet enda på skinnene? Du må værtfall ta av den pakningen / listen som er øverst i ramma for å få bøyd vinduet ut. Kan du ta bilde av det du har?

Skrevet

For å skru løs vinduene fra vindusheisen må du ha omvendt torx pipe. Hun-pipe. Og boltene er links, altså de går motsatt vei av en vanlig bolt for å de løs. Skø sitte i to bolter. Etter at boltene er ute skal du kunne løfte vinduet ut av døra. Dette gjelder hvertfall coupe

Skrevet
  På 1.7.2018 den 18.55, Slavearbeider'n skrev:

For å skru løs vinduene fra vindusheisen må du ha omvendt torx pipe. Hun-pipe. Og boltene er links, altså de går motsatt vei av en vanlig bolt for å de løs. Skø sitte i to bolter. Etter at boltene er ute skal du kunne løfte vinduet ut av døra. Dette gjelder hvertfall coupe

Expand  

Var ikke sånn på min touring, var torx skrue i vinduet, og var ikke links.

Skrevet
  På 3.7.2018 den 19.33, Nikolaip skrev:

Tusen  takk boys! Fikk den av, endte med en noe bøyd list men - kan sikkert rettes. 

Expand  

Flyttet du vinduet til du kunne se skruen i hullet som står i skinnene? 

Skrevet
  På 4.7.2018 den 14.29, Rizna skrev:

Flyttet du vinduet til du kunne se skruen i hullet som står i skinnene? 

Expand  

Ja. Flyttet også over vindusheis. Vet du om det er noe stress å flytte over elektrisk heis til en dør som har manuell? Flytter naturligvis over ledningsnett og. 

Skrevet
  På 4.7.2018 den 15.32, Nikolaip skrev:

Ja. Flyttet også over vindusheis. Vet du om det er noe stress å flytte over elektrisk heis til en dør som har manuell? Flytter naturligvis over ledningsnett og. 

Expand  

Litt usikker på det, null erfaring. Men å bytte ledningsnett er veldig lett og greit.

Skrevet
  På 4.7.2018 den 16.19, Rizna skrev:

Litt usikker på det, null erfaring. Men å bytte ledningsnett er veldig lett og greit.

Expand  

Ja, flytta over alt på første døra. Regner med å få tatt resten i løpet av uka, skyt en pm eller ta det her om du lurer på noe  :)

Skrevet
  På 4.7.2018 den 19.05, Nikolaip skrev:

Ja, flytta over alt på første døra. Regner med å få tatt resten i løpet av uka, skyt en pm eller ta det her om du lurer på noe  :)

Expand  

Ta gjerne noen bilder når du flytter hele låsekassen over :) har enda ikke giddet og gjort det på min.

Skrevet
  På 6.7.2018 den 17.56, Rizna skrev:

Ta gjerne noen bilder når du flytter hele låsekassen over :) har enda ikke giddet og gjort det på min.

Expand  

Det skal jeg prøve på :) Er bare å løsne vinduet, og 4 bolter for å løsne den - så må du bare kløne den ut. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...