Gå til innhold

Girkassetrøbbel i varmen)


Foksen
 Share

Anbefalte innlegg

Har opplevd to ganger i Lierbakken fra Drammen at X3 2,0D 2008 mod. plutselig stopper å dra - Det er total kutt i fremdrift - Etter 2 minutter på veikanten rykker bilen seg fremover. Etter 5 minutter på veikanten kjører den helt normalt igjen. Motoren går normalt hele tiden. Kan det være lite olje på girkassen? Eller har jeg problemer med kjøling av girolje? Bil har gått 93000 km. Begge gangene dette skjedde har det jø vært varme dager og farten opp bakken og gjennom tunnellen har vært ca 110 km/t. Bilen stoppet på nøyaktig samme sted :-) Ingen alarm eler lignende i display som antyder noe feil.

Håper noen har noen gode ideer :-)

Hilsen Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - Har ikke kjørt noe diagnose - Har ikke noe verktøy for det. Synes generellt at bilen drar for dårlig når jeg holder en "lang" aksellerasjon ved forbikjøringer 220+ hester skulle klare mer enn det synes jeg men da stopper det ikke opp. Kun ved "langvarig belastning" som vel Lierbakken og tunnellen må kalles en dag med 30 grader pluss har dette skjedd. Jeg er gammeldags (63 år) og tenker at det må være oljen i girkassen som blir varm eller det er for lite olje. Må jeg på verksted for å kjøre en diagnose eller er det noen som hjelper?

Takknemlig for savr!

Kjell

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...