Gå til innhold

E46 M3 radiatorvifte viskosekobling


mr.Wreckless
 Share

Anbefalte innlegg

Til dere med E46 M3,

Jeg har akkurat stått og slavet under panseret og satt på ny termostat og viskosekobling til radiatorvifta. Termostaten ble bra og motoren blir varm. Viskosekoblinga derimot... Den gamle satt ganske fast, såvidt jeg klarte å dreie vifta rundt når den var varm, når den var kald var den ganske løs. Når jeg tok ut denne kjente jeg at lagrene ihvertfall var gåen på koblinga. Den nye (ikke original), er sånn passe treg både når den er varm og kald. En bilmekaniker syntes den kjentes "normal" ut og jeg kan si meg høvelig enig i det, den sitter nå ikke fast når jeg drar den rundt når den er varm. 

Så, til det store spørsmålet. Grunnen til jeg i det hele tatt bytta viskosekobling var at jeg synes det var en veldig viftelyd foran som følger motorturtallet og det ble nok bedre med ny kobling, men jeg synes fortsatt det er en del propellstøy der. Hva sier dere med S54 under panseret? Føler dere det samme? 

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar.

Jeg mistenker den nye uoriginale viskosekoblinga rett og slett er for stiv. Jeg endte med å pelle ut hele greia og får prøve å kjøre uten. Litt googling så fikk jeg inntrykk av at det er greit i nordiske temperaturer, og jeg har ikke tenkt til å kjøre noe særlig i kø med denne. Så får jeg heller sette i en Mishimoto elektrisk vifte etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...