kalinkamaen Skrevet Juli 31, 2018 Share Skrevet Juli 31, 2018 (endret) Heisan, må bare høre litt om noen som har hatt lignende problem. Etter lange kjøreturer så begynner ofte Glødeplugg releet å klikke høylutt. Vi snakker veldig høylutt. Stopper jeg bilen og starter igjen forsvinner dette. Ting jeg har prøvd: Skiftete Rele til nytt. Skiftet strøm kabel inn på rele Vasket rent jordingspunkt på rele og motor blokk. Sjekket/pusset jordings lask mellom chassis og motor. 6 nye glødeplugger (<-- Begynner å mistenker at en er dekefekt!) Ny vann temp føler. Noes som kan gi meg en god forklaring hvordan dette fungere? Da mener jeg hvilke sensorer som gir signal til ECU om å starte rele-et. Ser det ligger en temp sensor på diesel linjen under luft manifoilden. Har denne noen påvirkning? EDIT: For alt jeg vet kan denne sensoren være en trykk sensor også. Men den ligner på en temp sensor! Endret Juli 31, 2018 av kalinkamaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 1, 2018 Forfatter Share Skrevet August 1, 2018 Legger ved video av ulyden . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 1, 2018 Share Skrevet August 1, 2018 Er det relé som lager den lyden der? Høres mer ut som trykk mot noe som vibrerer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 1, 2018 Forfatter Share Skrevet August 1, 2018 Ja er 100 % sikker. Har satt et skrujern på å kjent hvordan det jobber. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 2, 2018 Forfatter Share Skrevet August 2, 2018 (endret) Heisan. Da har jeg feilsøkt litt på jordingen til glødeplugg rele-et. Først ohmet jeg jorden mellom minus batteripolen og jordingen til rele-et. Som du kan se på bildet ohmet jeg 4,1 ohm. Så ohmet jeg mellom minus batteripolen til motor blokka. 0,1 ohm. Slik jeg forstår her så har jeg en dårlig jording. Gikk og laget meg en jordings lask av 10mm2 PN som jeg da koblet opp mellom skruen til gløde releet og et jordings punkt vedsiden av motoren., Se bilder. Så ohmet jeg på ny mellom minus batteri polen og jordingen til releet. 0,2 ohm. Dette er er mye bedre. Jeg har ikke fått kjørt så mye enda, som om lyden forsvinner finner jeg ut av etterhvert. Er litt skeptisk om dette er 100% feilen, men hvert et forsøk. Det som jeg stusser litt på er hvorfor releet slår inn i denne temperaturen ute nå i det hele tatt. Endret August 2, 2018 av kalinkamaen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Otis Skrevet August 2, 2018 Share Skrevet August 2, 2018 Gløding på DDE 6 skjer fra 25 grader på kjølevannet og nedover i temperatur. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kalinkamaen Skrevet August 2, 2018 Forfatter Share Skrevet August 2, 2018 Oki, takk for info Otis. Vil også medele at jordingslasken ikke fungerte. Releet lagger lyd enda. Slik jeg har lest tidligere på andre biler (ikke BMW) så har releene laget slike klikke lyd ved dårlig batteri eller dårlig jording. Altså for lav spenning til å slå inn rele-et. Neste eg tenker på nå er ledninger mellom ECU og rele. Er disse lette å finne i ECU boksen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå